שנה לאחר שהוטל על החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) לקדם את הקמתה המחודשת של רכבת העמק במסגרת תכנית נתיבי ישראל, ייצא מחר (ב') המכרז הראשון לדרך. מכרז זה מתייחס להקמת מסילת ברזל באורך של 6.5 ק"מ בין כפר ברוך ליד מגדל העמק לבין נחל עדשים סמוך לעפולה.
שחקנים גדולים
מדובר במכרז הרכבת הראשון אותו מקבלת החברה הלאומית לידיה. המכרז הינו בהיקף כספי נמוך יחסית ביחס למכרזים הבאים בפרויקט שצפויים להתפרסם במהלך השנה.
עם זאת, ל"גלובס" נודע כי דניה סיבוס, סולל בונה ושפיר הנדסה מתכוונות להשתתף בו, ושחקנים גדולים נוספים בענף בוחנים את השתתפותם. עלות הקמת הרכבת הקלה כולה נאמדת ב-4 מיליארד שקל (מתוך 27.5 מיליארד שקל בהם תוקצבה תוכנית נתיבי ישראל אשתקד) וסיום הקמתה מתוכנן ל-2016. במסגרת רכבת העמק, תוקם מסילה באורך של כ-60 ק"מ שתחבר בין חיפה לגשר שייח חוסיין על נהר הירדן בעמק בית שאן. הכוונה היא לחבר את הרכבת בעתיד לאירביד שבירדן באמצעות חבירה לרכבת הירדנית.
רכבת העמק תשמש להסעת נוסעים ומטענים ממערב המדינה למזרחה, בחלקה סמוך לתוואי המסילה ההיסטורי. נתיב רכבת העמק יתחיל בתחנת לב המפרץ בחיפה, ויעבור דרך נשר, העמקים (ג'למה), יקנעם (צומת התשבי), עפולה, הגלבוע ובית שאן.
שי ברס, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ציין היום כי המסילה תאפשר נסיעה רכבת במהירות של 160 ק"מ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.