חברת 3M (סימול: MMM) מוכרת בשל פתקית ה-Post it - אחד ממותגיה המפורסמים. אך לחברה היצרנית הזו אלפי מוצרים, והיא נחשבת לאחת החדשניות ביותר בעולם בתחום התעשייה והטכנולוגיה. בין מגזרי פעילותה העיקריים ניתן למנות את התעשייה, תחבורה, בריאות, ביטחון וציוד משרדי.
ל-3M נוכחות חזקה בשווקים המתפתחים: בסין היא מציגה צמיחה שנתית של כ-20% בהכנסות. כ-35% מהמכירות מגיעים מארה"ב, כ-25% מאסיה, כ-25% מאירופה, אפריקה והמזה"ת, וכ-12% מאמריקה הלטינית וקנדה. היא מציגה רווחיות תפעולית של כ-22%, בין היתר בשל הרווחיות הגבוהה בשווקים המתעוררים. התשואה על ההון עומדת על 28% - מהגבוהות בענף.
החברה מציגה איתנות פיננסית, עם חוב נטו ל-CAP (הון עצמי וחוב פיננסי) של כ-6% בלבד, ותזרים חופשי של כ-15% מההכנסות. כמו כן, היא ערוכה היטב לרכישות עתידיות. מזה 53 שנה ברציפות החברה מעלה דיבידנד, ובאחרונה הכריזה על רכישה חוזרת של כ-7 מיליארד דולר.
ב-2010 הציגה החברה צמיחה של כ-15% בהכנסות, ו-25% בשורת הרווח למניה; וכן היא צופה, כי ב-2011 תציג צמיחה של כ-10% בהכנסות וכ-12% ברווח למניה.
החברה נסחרת במכפיל רווח עתידי של 13 - נמוך לטעמנו, שלא משקף את הצמיחה החזקה שהציגה לאורך השנים, ולכן להערכתנו היא מתומחרת בחסר. החברה נסחרת בתשואת דיבידנד של 2.5%, ואנליסטים צופים לה שיעורי צמיחה שנתית ברווח למניה של כ-10% בשנים הקרובות.
* הכותב רו"ח ערן קלינסקי, אפסילון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.