בהתייחס לרעידת האדמה אותה חוותה יפן אומר הבוקר (א') אורי אולינר, מנכ"ל המ-לט כי משרדי החברה הבת הממוקמים בטוקיו לא נפגעו ולכל עובדיה שלום. "יש לנו מחסן מלאים שנפגע במידה מסוימת וקשה לנו עדין להעריך את מידת הפגיעה, אך אין לנו בעיה להעביר מלאי ככל שידרש ממחסנינו באירופה ובצפון אמריקה".
אולינר הוסיף ואמר: "אני מניח שהביקושים ביפן יגברו בטווח הבינוני והארוך כתוצאה מנזק אדיר לתשתיות והביקושים יגדלו משמעותית ככל שממשלת יפן תסיים את הערכת המצב ותתחיל בשיקום כל התעשייה שלה. במקביל אני סבור שהביקושים של חברות אחרות בתחום המולכים למחצה יגברו כתוצאה מהרצון שלהם לחפות על הפגיעה בייצור מיפן וזה יגרום לביקושי יתר גם אצל ספקי המשנה של אותם יצרנים שהמ-לט נמנית איתם".
מנכ"ל המלט אמר את הדברים במסגרת שיחה הועידה עם המשקיעים לסקירת תוצאות השנתיות של החברה.
"אנו רואים ביקושים הולכים וגדולים ב-2011 ואנו נערכים בהתאם עם הגדלת כושר יצור שלנו לכ-130 מיליון דולר במונחים שנתיים וככל שנידרש נוכל גם לעשות שימוש מעבר לכך ע"י קבלני משנה נוספים. אנחנו מאוד אופטימים לגבי המשך הפעילות שלנו - ונמשיך בישום האסטרטגיה שלנו הכוללת צמיחה בשיעורים דו ספרתיים".
המלט דיווחה הבוקר כי המכירות השנתיות רשמו גידול של 63% והסתכמו בכ-82.3 מיליון דולר לעומת כ- 50.5 מיליון דולר ב-2009. מכירות המוצרים האולטרה נקיים הסתכמו בכ- 36.6 מיליון דולר לעומת כ-14.3 מיליון דולר בשנת 2009, גידול של 156%. העלייה במכירות אלו נובעת מגידול בביקושים בשוק המוליכים למחצה בעיקר בטריטוריות ארה"ב, אירופה ויפן. מכירות המוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו בכ-45.7 מיליון דולר לעומת כ-36.2 מיליון דולר ב-2009, גידול של 26%. הגידול במכירות בתחום זה נובע ממאמצי שיווק ניכרים, גיוס אנשי מכירות נוספים ,הרחבת הפעילות בשווקים מתפתחים ועוד.
הרווח הגולמי ב-2010 רושם גידול של 139% והסתכם בכ-32.5 מיליון דולר (39% מהמכירות) לעומת כ-13.6 מיליון דולר (27% מהמכירות) בשנה הקודמת. הגידול המרשים ברווח הגולמי נובע מעליה בהיקפי הייצור כתוצאה מגידול בביקושים ומשיפור הרווחיות ביפן.
הרווח התפעולי השנתי הסתכם בכ-12.2 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 2.8 מיליון דולר ב-2009. השיפור ברווח נובע מהעליה במכירות וברווח הגולמי כפי שמפורט לעיל. המ-לט מסיימת שנה מוצלחת עם רווח נקי של כ-10.2 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של כ-4.2 מיליון דולר ב- 2009.
ברבעון הרביעי דיווחה החברה על זינוק של 72% במכירות לכ-25.6 מיליון דולר לעומת מכירות של כ-14.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-4.1 מיליון דולר (16% מהמכירות) לעומת רווח תפעולי של כ-1.5 מיליון דולר (10% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-4.6 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-109 אלף דולר ברבעון המקביל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.