קבוצת האווירונאוטיקה והחלל הפאן-אירופית EADS (סימול בפריז: EADS), עוסקת בייצור ומכירה של כלי תעופה אזרחיים וצבאיים, מערכות בתחום החלל וציוד צבאי. הקבוצה הוקמה לפני כעשור, עם איחודן של כמה חברות אירופיות שפעלו בתחום.
EADS פועלת באמצעות חמש חטיבות: איירבוס האזרחית, המייצרת מטוסי נוסעים ופעילותה מהווה כ-60% מהכנסותיה; איירבוס הצבאית המייצרת כלי תעופה צבאיים; חטיבת המסוקים אירוקופטר; חטיבת החלל אסטריום, המייצרת לוויינים ומשגרים ושירותי חלל שונים; וחטיבת הביטחון Cassidian, המייצרת טילים, כלי תעופה צבאיים התקפיים ומערכות צבאיות אחרות.
דוחות החברה ל-2010 היכו את תחזיות האנליסטים, כשדיווחה על הכנסות של 45.8 מיליארד אירו - 3% מעל הקונצנזוס. ה-FCF (תזרים מזומנים חופשי) צמח משמעותית ל-2.7 מיליארד אירו (1.7 מיליארד מעל תחזית החברה), ובכוונת החברה להשתמש בתזרים המרשים לשם התרחבות - הן פנימית והן באמצעות רכישות, ולחלק דיבידנד של 0.22 אירו למניה בגין 2010.
ההכנסות ב-2011 צפויות להשתפר מעט, אולם החדשות המשמעותיות נוגעות ל-2012, בה צופה הקבוצה כי עלייה ברווחיות Airbus האזרחית תגדיל משמעותית את הכנסותיה. הצפי הוא כי שיפור ברווחיות סדרת מטוסי A380 יגדיל את הרווח התפעולי של החטיבה בשנה הבאה ל-1.33 מיליארד אירו (לעומת 291 מיליון אירו ב-2010). אנו צופים ב-2011 וב-2012 רווחים נקיים למניה של 1.01 אירו ו-1.81 אירו בהתאמה, וממליצים על מניית EADS ב"קנייה" עם מחיר יעד של 21.5 אירו, כ-10% מעל מחירה הנוכחי.
* נכתב על ידי מחלקת המחקר של מריל לינץ'
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.