חברת דלק רכב , יבואנית כלי רכב וחלקי חילוף מתוצרת מאזדה ופורד שבשליטת גיל אגמוןהמשמש גם כמנכ"ל ודירקטור, דיווחה הערב (א') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה כולה. למרות מכירות השיא של כלי רכב בישראל, תוצאות הרבעון הרביעי והשנה כולה היו חלשות יותר מהתוצאות בשנת 2009, וזאת עוד לפני אסון הטבע ביפן, בה מיוצרת המאזדה - מכונית הדגל של החברה.
בשנה האחרונה השלימה החברה חמש עשרה שנות הובלה רצופות בשוק הרכב הישראלי, ומכרה בשנה זו כמות של 42,711 כלי רכב ממכירות השיא שנרשמו בשנה זו בישראל עם מכירות של 221 אלף כלי רכב חדשים, צמיחה של כ-25% לעומת השנה הקודמת ( ע"פ נתוני משרד הרישוי).
עם זאת, נתח השוק של החברה היה בשנת 2010 כ-19% לעומת כ-25% אשתקד. הירידה בנתח השוק של החברה בשנת 2010 נבעה בעיקר מפגיעה בכושר התחרות של החברה עקב התחזקות היין היפני במהלך השנה, בד בבד עם החלשות מטבעות היבוא של מתחרים. עוד יצוין כי בשנת 2009 , נתח השוק הגבוה נבע בעיקר כתוצאה מהשקת מאזדה 3 החדשה.
הרווח הנקי והכולל של החברה בשנת 2010 הסתכם בכ- 428 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-434 מיליון שקל ורווח כולל של כ-450 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי של החברה לרבעון הרביעי נפל ב-10.8% והסתכם בכ-115 מיליון שקל, לעומת רווח של כ- 129 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מחזור המכירות ירד בכ-2% והסתכם בשנה זו בכ- 4.610 מיליארד שקל, לעומת כ- 4.744 מיליארד שקל אשתקד. מחזור המכירות ברבעון הרביעי ירד ב-4% והסתכם בכ- 1.247 מיליארד שקל לעומת כ-1.300 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. נציין כי מדי שנה מהווה הרבעון הרביעי את הרבעון החזק של יבואניות כלי הרכב.
סך הנכסים של החברה בסוף שנת 2010 הגיע לכ-2.866 מיליארד שקל, גידול של כ- 300 מיליון שקל לעומת סוף השנה הקודמת. החברה דיווחה כי עיקר הגידול נובע מהעלייה ביתרת המלאי בסך של כ-336 מיליון שקל.
כמו כן החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בשיעור 120% מהון המניות המונפק. סכום הדיבידנד הינו כ-111 מליון שקל והוא ישולם בחודש אפריל 2011.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.