רשת מחסני כמעט חינם (צים שיווק ) חותמת את שנת 2010 עם תוצאות שיא. מכירות הרשת נסקו למיליארד שקל - גידול של 36% בהשוואה לשנת 2009 שבה הסתכמו המכירות ב-774.8 מיליון שקל בלבד.
עיקר הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים. שיעור הגידול בחנויות זהות עמד על 3.6%. לפי נילסן, נתח השוק של מחסני כמעט חינם עמד על 3%.
רשת מחסני כמעט חינם מונה כיום 27 סניפים, 7 מתוכם נפתחו במהלך 2010. עד לסוף השנה הנוכחית תפחת הרשת 6 סניפים נוספים בנתיבות, פתח-תקווה, צור-יצחק (סמוך לכוכב-יאיר), אלפי-מנשה ושני סניפים נוספים שבהם הרשת מנהלת משא-ומתן מתקדם על שכירות הנדל"ן. במהלך 2012 ייפתחו 5 סניפים נוספים לפחות, במעלות, ערד, בית-שאן וטבריה.
מחסני כמעט חינם הצליחה לשמור על הרווח הגולמי, שעמד על 24.2%. שיעור הרווח התפעולי של הרשת עלה מ-4.2% בשנת 2009 ל-5% בשנת 2010. הרווח התפעולי הסתכם ב-53.6 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרשת חותמת את שנת 2010 עם גידול של 55.6% ברווח הנקי ל-39 מיליון שקל.
לדברי יו"ר מחסני כמעט חינם, ישראל איינהורן, השיפור ברווח התפעולי הוא תוצאה של שיפור במכירות, צמצום הוצאות, רכישת מלוא השליטה בחברת תנובת הדרום לשיווק תוצרת חקלאית, שהביאה לרישום רווח הון חד-פעמי של 4.4 מיליון שקל ועליית שווי הוגן של הנדל"ן.
בימים אלה מנהלת הרשת משא-ומתן מתקדם לרכישת חברה לשיווק סיטונאי בעלת מכירות של עשרות מיליוני שקלים בשנה. "אנחנו מוכרים מיליון עד מיליון וחצי שקל לחודש מוצרים בסיטונאות. פעילות זו יכולה לגדול פי 4 ופי 5 בתוך חודשים ספורים", אומר איינהורן.
בנוסף, בימים אלה החלה הרשת לראשונה במכירת תווי קנייה. "עד עכשיו לא שיחקנו בשוק תווי הקנייה. אנחנו נכנסים לתו קנייה, ויש לנו כבר 9 שותפים בתו. שוק תווי הקנייה הוא 2.5 מיליארד שקל, ולפי החשבון שלנו, אם אנחנו מחזיקים בנתח שוק של 3% - יש כאן פוטנציאל מכירות של עשרות מיליוני שלקים שאנחנו יכולים להרים מהרצפה. התחלנו להפיץ כבר תווים בחג הקרוב באופן ראשוני. בראש השנה נהיה כבר שחקן. היום כמעט כל השוק נמצא בידי שופרסל ורבוע כחול. זה פוטנציאל שאנחנו יכולים לקחת מהרצפה", אומר איינהורן.
שותפי הרשת בתו הקנייה הם מחסני השוק, אייץ אנד או, צומת ספרים, הקאמרי, הוניגמן, אופטיקנה, TNT, מגה ספורט ולודזיה.
בספטמבר 2010 השיקה הרשת לראשונה מועדון לקוחות. כיום מונה המועדון 60 אלף חברים, ובכוונת הרשת להשיק בקרוב כרטיס אשראי חוץ-בנקאי.
לדברי איינהורן, ממוצע הקנייה החודשי בקרב חברי המועדון עומד על פי שלושה מממוצע הקנייה של יתר לקוחות הרשת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.