המשבר ביפן ישפר בטווח הבינוני והארוך את מצבם של יבואני הרכב מיפן. כך העריך היום בכיר בענף ייבוא הרכב ל"גלובס".
לדבריו בעקבות המשבר צפוי הבנק המרכזי של יפן לנקוט בצעדים מרחיבים ולהציף את השוק בכסף - פעולה שבה לא נקט עד כה בשל החשש מלחץ אמריקני. התוצאה תהיה ירידה משמעותית ביחס החליפין של הין ביחס לדולר ולשקל ושיפור תנאי הסחר של היבואנים. הבכיר ציין כדוגמה את רעש האדמה בקובה לפני מספר שנים, שבעקבותיו נחלש הין בצורה דרמטית.
לדברי הבכיר "קיימים כיום בנמלים ובמחסני הערובה של רוב היבואנים מלאי רכב, לשלושה חודשים לפחות, שמאפשרים לספק את כל כלי הרכב שלגביהם יש הזמנות פתוחות בארץ. גם אם יהיו עיכובים לוגיסטיים נקודתיים באספקה בעקבות המשבר הם לא יהיו משמעותיים והפגיעה תהיה מזערית בהשוואה לשיפור בתנאי הסחר".
יצויין אתמול פרסמה דלק רכב את דו"חותיה הכספיים שמצביעים על רווח נקי של 428 מיליון שקל - הרווח השני בגובהו בתולדות החברה, למרות הין החזק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.