אומניגייד גייסה 3.5 מיליון דולר ממשקיעים חדשים וותיקים

החברה מפתחת שימוש בלייזר כסכין בניתוחים, ויש לה הכנסות של יותר מ-10 מיליון דולר לשנה ■ עד היום גייסה החברה 80 מיליון דולר

חברת OmniGuide האמריקנית-ישראלית, שפיתחה סכין מנתחים מבוססת לייזר לניתוחים זעיר-פולשניים, גייסה 3.5 מיליון דולר ממשקיעים חדשים וישנים. סכום זה ייחשב לחלק מהגיוס החמישי של אומניגייד, שעליו הודיעה כבר ב-2008. התוספת הנוכחית מעמידה את סך הגיוס החמישי על 28.5 מיליון דולר.

עד היום גייסה החברה 80 מיליון דולר, מהמשקיעים 3i, ארגונאוט גרופ, ESI, Psilos Group וריי סטאטה, דמות מוכרת בסצנת היי-טק הישראלי, שהיה בין השאר מייסד ויו"ר חברת השבבים Analog Devices.

הקשר הישראלי העיקרי של החברה היום הוא יו"ר החברה פרופ' יואל פינק, ישראלי לשעבר ובוגר הטכניון והיום פרופ' באוניברסיטת MIT בבוסטון.

בין יזמי החברה היה גם אורי קונולדי, היום מנכ"ל חברת התוכנה Mondria, ובעבר יועץ בכיר בחברות מקינזי וקומברס. אומניגייד פועלת מבוסטון ומעסיקה 120 עובדים. לחברה אין משרדים בישראל.

החברה מבוססת על פיתוח "המראה המושלמת", שהייתה פריצת דרך מדעית שהושגה ב-MIT. זהו משטח המחזיר אור בכל אורכי הגל ומכל הזוויות.

פריצת דרך הזו אפשרה לצוות המייסדים של אומניגייד לפתח את המוצר - סיב דקיק וגמיש שניתן להחדרה קלה לגוף גם דרך חורים קטנים. דרך הסיב עוברת קרן לייזר, שיכולה לשמש בגוף כסכין מנתחים.

שימוש בקרן לייזר כתחליף לסכין מנתחים היה מוכר גם לפני אומניגייד, אולם פריצת הדרך של החברה אפשרה להעביר את הקרן דרך הסיב הגמיש באופן שהפך את הטכנולוגיה לזמינה עבור ניתוחים זעיר פולשניים.

אומניגייד הוקמה ב-2000 והחלה למכור את מוצריה ב-2006. כיום היא רושמת מכירות בהיקף של מעל 10 מיליון דולר. הטכנולוגיה שפותחה ב-MIT נמצאת ברישיון בלעדי אצל החברה הישראלית-אמריקנית.

החברה פועלת במגוון תחומים, ובהם ניתוחי מוח, ניתוחי ראש וצוואר, ניתוחים מורכבים בדרכי הנשימה, גניקולוגיה ולפרוסקופיה.