ועדת המחירים המשותפת למשרד התשתיות הלאומיות ומשרד האוצר, החליטה היום להמליץ לשרים להקפיא את מרווח השיווק ברמתו הנוכחית, ולא לבצע את עדכון המחיר הקבוע המתוכנן לתחילת אפריל.
הועדה החליטה להמליץ לשרים כי אין מקום בשלב זה להמשיך בעדכון המחיר זאת בשל הליך בחינת מרווח השיווק אותו מבצע משרד התשתיות הלאומיות.
עדכון המרווח אשר היה צפוי ב-1 באפריל מבוסס על מרווח השיווק התיאורטי באירופה , ותלוי בין השאר בשער החליפין של היורו ושל הדולר בחמשת הימים האחרונים של חודש מרץ. (לפיכך היום לא ניתן לדעת מה היה צפוי להיות העדכון).
במשרד התשתיות הלאומיות מבהירים כי עבודת בחינת מרווח השיווק נמצאת בשלביה הסופיים אך עדיין לא הסתיימה וכי מספרים שונים לגבי הנושא אשר התפרסמו בכלי התקשורת אינם מדויקים ואינם מייצגים מידע הקיים בידי המשרד. חברות השיווק נתבקשו להעביר מספר נתונים על מנת שניתן יהיה להשלים את העבודה על חישוב המרווח בהתאם להוצאות עדכניות שיוכחו. דיון מסכם בעניין זה צפוי להתקיים בוועדת המחירים לקראת סוף אפריל.
מרווח השיווק הוא אחד ממרכיבי מחיר הדלק והוא ההפרש בין מחיר הדלק לצרכן בתחנת הדלק, ובין מחיר הקנייה שלו מבית הזיקוק, בתוספת מס.
נציין כי לפני כחודשיים הוגש לכנסת מסמך שקבע שרווחי חברות הדלק הישראליות מכל ליטר בנזין גבוהים בכ-4.6% מאלה של חברות הדלק באירופה. מהמסמך עלה שמרווח השיווק בישראל הוא 13.1% ממחירו של כל ליטר, בעוד שבאירופה עומד מרווח השיווק על 8.5% בממוצע. לאחר מכן דווח כי הנתונים במסמך היו שגויים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.