פייסבוק מגייסת בכיר מגוגל כדי להאיץ מיזוגים ורכישות

הרשת החברתית שכרה את ראש צוות הפיתוח התאגידי של גוגל, אמין סופנאון, במהלך המשקף את תיאבונה לבצוע עסקות שישפרו את מעמדה בשוק

פייסבוק שכרה את ראש צוות הפיתוח התאגידי של גוגל, אמין סופנאון, כדי לנהל את מחלקת המיזוגים והרכישות ההולכת וגדלה שלה, במהלך המשקף את תיאבונה של הרשת החברתית הגדולה בעולם לבצוע עסקות שישפרו את מעמדה בשוק.

עד עתה התמקדה פייסבוק ברכישה של חברות סטארט-אפ קטנות, בעיקר כדי להעביר אליה בצורה זו את כוח האדם שלהן. גיוסו של סופנאון, האחרון בינתיים בשורה של מעברים מגוגל לפייסבוק, מעיד כי הרשת החברתית מתכוונת להפוך את מדיניות המיזוגים והרכישות שלה למרכזית יותר באסטרטגיה.

"פייסבוק רוצה לבצע עסקאות גדולות יותר עם הזמן", אמר גורם המקורב לחברה. "יש לה את המשאבים לכך", הוסיף.

סופנאון, שעבד בגוגל מאז 2003, יעבוד תחת ווהן סמית', האחראי למדיניות הפיתוח התאגידי הכולל של פייסבוק. אולם, הוא עתיד להפוך לכוח הדומיננטי במחלקת המיזוגים והרכישות.

בשנה שעברה רכשה פייסבוק 10 סטארט-אפים, המספר הגדול ביותר של רכישות שביצעה החברה בשנה אחת מאז שהוקמה ב-2004. בבלוג Inside Facebook צוטט סמית' כאומר כי "החברה מקווה להכפיל את מספר הרכישות שלה במהלך 2011".

על הבכירים בגוגל שעברו לפייסבוק בעבר נמנים שריל סנדברג, כיום סמנכ"לית התפעול; דיוויד פישר, סגן נשיא החברה לפרסום ושלוחות בינלאומיות ובנו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר; ואריק טסנג, ראש מחלקת הטלפונים הניידים בפייסבוק.