התקלה הגרעינית ביפן ממשיכה לתת אותותיה, יפן מנסה לשקם את עצמה מההריסות והנזקים ליצרניות הרכב הגדולות ויצרניות האלקטרוניקה הגדולות כבר מתחילים להתבהר.
ענקית הרכב טויוטה וענקית האלקטוניקה סוני מתחילות להתמודד עם התרחיש הגרוע ביותר מבחינתן - ירידה דרסטית ברמת ההיצע ופגיעה בייצור בטווח הארוך מכיוון שמתקני הייצור שלהם נותרים סגורים. הקושי לשתי היצרניות הגדולות נובע מכך ששתי החברות זקוקות למאות רכיבים שככל הנראה ספגו פגיעה קשה ברעידת האדמה והצונאמי הקטלני. יפן ניצבת בפני מחסור בחשמל והערכות הן כי ההתאוששות תיארך כמספר שבועות ולא מדובר במספר ימים בודדים.
ההשבתה בטויוטה משפיעה על 95 אלף יחידות ייצור, 60% הוא למשלוחים לשווקים כולל ארה"ב.
חברת הרכב ניסן , יצרנית הרכב השנייה בגודלה, השעתה את פעילותה בשישיה מתקנים.
הונדה סגרה שישיה מפעלים בעקבות האסון ביפן - שלושה מפעלי ייצור רכבים ומתקן לאופנועים שיושבת עד ה-23 במארס. יצרנית הרכב השעתה הזמנות מהשוק הגדול שלה בארה"ב
פנאסוניק נאלצה לסגור שני מתקנים בעקבות רעידת האדמה, על פי דובר החברה עוד אין כל הערכה לחידוש הייצור.
יצרנית פוג'י נאלצה לסגור עשרה מתקנים ועדיין לא יכולה להעריך מתי יפתחו מחדש המתקנים.
שארפ הודיעה כי לא הובחנו נזקים משמעותיים במתקני החברה כתוצאה מרעידת האדמה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.