חברת פולירם פרסמה הבוקר (ג') את תוצאותיה לשנת 2010. המכירות ברבעון הרביעי רשמו גידול של 24.6% והסתכמו בכ-78 מיליון שקל לעומת כ-62.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-10.8 מיליון שקל (13.9% מהמכירות) לעומת 11.9 מיליון שקל (19.1% מהמכירות), ירידה של כ-9.2%. הקיטון ברווחיות הגולמית נובע בעיקרו מהירידה החדה בשערי החליפין של היורו והדולר למול השקל לעומת התקופה המקבילה.
הרווח תפעולי הסתכם בכ-5.3 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-6.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. פולירם מסיימת את הרבעון ברווח נקי של כ-6.1 מיליון שקל, גידול של 15% לעומת רווח של 5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות השנתיות של פולירם הסתכמו בכ- 312.8 מיליון שקל, גידול של 44% לעומת כ- 217.6 מיליון שקל בשנת 2009. הגידול במכירות נובע בעיקר כתוצאה מתהליך ההתאוששות בשווקים החל מהרבעון השני של שנת 2009 לאחר המשבר הכלכלי הקשה שפקד את העולם בכלל ואת השווקים בהם פועלת החברה בפרט.
פולירם הגדילה את מכירותיה לשוק בישראל בכ-35.4% לכ-134.9 מיליון שקל לעומת 99.6 מיליון שקל ב-2009. במקביל הגדילה החברה את מכירותיה בחו"ל בכ-50.8% שהסתכמו בכ-177.9 מיליון שקל לעומת כ-118 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי השנתי עלה בשיעור חד של כ-40.6% הסתכם בכ-57.1 מיליון שקל (כ-18.2% מהמכירות) לעומת כ-40.5 מיליון שקל (כ- 18.6% מהמכירות) בשנה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2010 גדל בכ-67% והסתכם בכ-34.6 מיליון שקל (כ-11.1% מההכנסות) לעומת כ-20.7 מיליון שקל בשנת 2009 (כ-9.4% מההכנסות).
פולירם מסיימת את השנה עם גידול של 88% ברווח הנקי שהסתכם בכ-30.3 מיליון שקל לעומת כ-16.1 מיליון שקל בשנת 2009.
ההון העצמי של החברה הסתכם בכ- 137.4 מיליון שקל המהווה כ-57.4% מסך המאזן, לעומת כ-110.8 מיליון שקל ב-2009 שהיווה כ-53.3% מסך המאזן. הגידול בהון העצמי נובע מהרווח הנקי בסך 30.3 מיליון שקל ומחלוקת דיבידנד בהיקף של 5.6 מיליון שקל. יתרת העודפים של החברה מסתכמת בכ-77.6 מיליון שקל.
שוקה שגב, מנכ"ל פולירם: "אנו מסיימים שנה מוצלחת עם צמיחה בכל הפרמטרים ושיפור של 88% ברווח הנקי. הישגים אלו נובעים בין היתר מניצול ההזדמנויות בתחום הרכש וגידול בהיקף הפעילות של מגזר הבונדירם הנותנים את אותותיהם בשמירה על אחוז רווחיות גולמית גבוה של 18.2%. סגמנט זה הוא בעל שולי רווח גבוהים עבורנו כשבמקביל אנו מגבירים היקפי הייצור על מנת לעמוד בביקושים המתעוררים בתחום זה".
"במקביל אנו ממשיכים להפעיל מאמץ אגרסיבי בנושאי שיווק בשווקים מתפתחים כמו סין ובמקביל ניהול נכון של מלאים בהתאם לרמות הייצור. ההשקעה הרבה שלנו בשיווק ומכירות בהחלט מוכיחה את עצמה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.