הטיפ היומי: מניה סולידית שעשויה להניב 8% תשואה

JP מורגן: היינץ זוכה על ידנו להמלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד של 54 דולר

חברת היינץ האמריקנית H.J. Heinz (סימול: HNZ) מייצרת ומשווקת מוצרי מזון מעובד ומשומר. מוצריה כוללים בין היתר את קטשופ היינץ הידוע ורטבים אחרים, מזון קפוא, מרקים, קינוחים, חטיפים, מזון תינוקות וארוחות מוכנות.

מוצריה נמכרים לרשתות מזון, מרכולים וחנויות נוחות, מאפיות, בתי מרקחת, וללקוחות מוסדיים כגון מלונות, מסעדות, בתי חולים ומשרדים ממשלתיים. החברה פועלת בצפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אפריקה, אירופה, המזרח התיכון ואסיה-פסיפיק.

פגשנו לאחרונה את מנהל זרוע אסיה-פסיפיק של היינץ, המורכבת משני שוקי יעד: האסייתי הצומח במהירות, וזה המפותח של אוסטרליה וניו זילנד. בעוד שהשני נשאר מדוכא על-ידי שווקים "רכים" ותחרות קמעונאית קשה, הראשון הוא התקווה הגדולה ביותר של היינץ לצמיחה עתידית.

היינץ בדרך הנכונה להעלות את נוכחותה בשווקים המתעוררים, כך שישקפו 30% ממכירותיה לעומת 20% כיום. היחידה הסינית תצמח בחוזקה בזכות הרכישה האחרונה של Foodstar המקומית.

גם היחידה ההודית נראית טוב, כאשר משקה ה-Complan (משקה תזונתי על בסיס חלב) בדרכו להפוך לאחד מחמשת המוצרים הנמכרים ביותר של החברה.

אוסטרליה וניו זילנד מהוות היום כמחצית מזרוע אסיה-פסיפיק. הן סובלות מתחרות קמעונאית קשה בין רשתות המזון המקומיות, אשר מורידה את המרווחים של היינץ.

ובכל זאת, בכל הקשור לפעילות בשווקים מתעוררים, היינץ היא מהבולטות בסיקור שלנו. אמנם הרווח הנקי הצפוי למניה ל-2012 (פיסקאלי) יורד מ-3.36 דולר ל-3.32 דולר בשל ההשקעה הכספית בשווקים המתעוררים, אך הפיצוי יבוא בדמות צמיחה.

היינץ זוכה על ידנו להמלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד של 54 דולר - כ-8% מעל מחירה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של JP מורגן