חברת קליל , יצרנית מערכות האלומיניום המובילה בישראל, בשליטתו של צור דבוש ובניהולו של אריה ריכטמן, מסכמת את הרבעון הרביעי ושנת 2010 עם שיפור משמעותי בשורות ההכנסות הרווח.
קליל סיימה את שנת 2010 עם רווח נקי של כ-35.6 מיליון שקל, עליה של 26% בהשוואה לכ-28.3 מיליון שקל בשנת 2009. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2010 טיפס בכ- 69% והסתכם בכ-12 מיליון שקל, לעומת כ-7.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2009.
הכנסות החברה בשנת 2010 רשמו עלייה של כ-14% והסתכמו בכ- 316.6 מיליון שקל, לעומת כ- 277.7 מיליון שקל בשנת 2009. ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה עלו בכ- 12.3% והסתכמו בכ-82.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-73.8 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2009. הגידול בהכנסות נובע מעליה בהיקפי המכירות וכן מעדכון המחירים לצרכן.
הרווח הגולמי של קליל תעשיות בשנת 2010 הסתכם בכ-92.6 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-29.2% מההכנסות), עלייה של כ-17.3% בהשוואה לכ-78.9 מיליון שקל בשנת 2009 (שיעור רווח של כ-28.4%). ברבעון הרביעי של שנת 2010 הסתכם הרווח הגולמי בכ-25.5 מיליון שקל (שיעור רווח של 30.7%), עליה של כ- 12.3% בהשוואה לכ-22.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2009 (שיעור רווח של 30.7%). השיפור ברווח הגולמי כמו גם עליית שיעורי הרווח הושגו הודות לגידול בכמויות המכירה כאמור.
הגידול ברווח הגולמי משתקף גם בשורת הרווח התפעולי שצמח בשנת 2010 בכ-24% והסתכם בכ-48.6 מיליון שקל (שיעור של כ-15.3% מהמכירות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-39.2 מיליון שקל בשנת 2009 (14.1% מהמכירות). הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2010 טיפס בכ- 37.6% והסתכם בכ-15 מיליון שקל (שיעור של כ- 18.1%), בהשוואה לכ-10.9 מיליון שקל (14.8% מהמכירות ) ברבעון המקביל בשנת 2009.
ממאזנה של קליל עולה כי החברה נהנית מאיתנות פיננסית גבוהה. בקופת החברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-78.3 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה נכון ל-31 בדצמבר 2010 עמד על כ-174.2 מיליון שקל והיווה כ-69.1% מסך המאזן. יצויין כי ההון העצמי הוא לאחר חלוקת דיבידנד בסך 20 מיליון שקל במהלך השנה. כמו כן, במקביל לאישור הדו"חות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד נוסף בסך 13 מיליון שקל.
אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל תעשיות: "אנו שבעי רצון ממגמת הצמיחה של קליל בשנת 2010 בכלל, וברבעון הרביעי בפרט. קליל שחגגה 60 שנות פעילות בשנת 2010 הציגה עליה בכמויות המכירה ושיפור בכל סעיפי הרווח. שיטת השיווק שלנו, הפונה ללקוח הקצה מוכיחה את עצמה בהתחזקות המותג של קליל בשוק הישראלי ובהתגברות הביקושים למוצרי החברה. אנו נמשיך גם בשנים הבאות להחדיר סטנדרטים של עיצוב, איכות, שירות ואחריות ללקוח, שיחזקו את מעמדה המוביל של החברה בשוק ויביאו להמשך המגמה של השיפור באיתנותה הפיננסית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.