חברת מיטרוניקס המתמחה בפיתוח, ייצור, שיווק רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה פרטיות וציבוריות ומוצרים נוספים לשוק הבריכות, מדווחת על גידול של 10% במכירות השנתיות.
בשנת 2010 הסתכמו המכירות בכ-231.7 מיליון שקל לעומת כ-210.7 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד. מכירות החברה עלו באירופה במונחי מטבע מקומי בכ-11% באירופה וכ-31.8% בארה"ב. עלייה זו קבלה ביטוי מתון יותר בדוחות הכספיים השקליים כתוצאה מירידה מהותית בשער החליפין של האירו בשיעור 8.7% בשנת 2010 בהשוואה לאשתקד.
הרווח הגולמי בשנת 2010 הסתכם בכ-95.9 מיליון שקל (41.4% מהמכירות) לעומת כ- 91.2 מיליון שקל (כ-43.3% מהמכירות) בשנה המקבילה אשתקד, גידול של 5.1%. העלייה ברווח הגולמי נובעת מהעלייה בהיקף המכירות, ואילו הירידה ברווחיות הגולמית נובעת בעיקרה מהשפעת שערי מט"ח ובעיקר כתוצאה מהחלשות האירו אל מול השקל בהשוואה בין התקופות וכן מירידת מחירים עקב תחרות גוברת בשווקים מסוימים.
הרווח התפעולי השנתי הסתכם בכ-14.3 מיליון שקל (6.2% מהמכירות) לעומת 10.8 מיליון שקל (5.1% מהמכירות). העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מעלייה במכירות וברווח הגולמי.
הרווח הנקי ב-2010 הסתכם בכ-11.8 מיליון שקל לעומת רווח של 26.8 מיליון שקל ב-2009. עיקר הירידה נובעת מהכנסות חד פעמיות ממוניטין שלילי שנרשמו בשנת 2009 בסך 12.9 מיליון שקלים כתוצאה מעסקת רכישת MGI, כמו גם מהכנסות מימון באותה שנה בסך 7.8 מיליון שקלים.
ההון עצמי של החברה עמד בתום 2010 על כ-209.2 מיליון שקל, המהווה כ-69% מהמאזן, לעומת כ-209.5 מיליון שקל, כ-67.1% מהמאזן בתום שנה קודמת.
עפר שחר, נשיא מיטרוניקס, ציין כי "מיטרוניקס מסיימת שנה של עלייה במכירות בכל התחומים שמקורה בגידול בנתח שוק בכל תחומי פעילות החברה. מכירות החברה עלו במונחי מטבע מקומי בכ-11% באירופה וכ-31.8% בארה"ב. כפי שפרסמנו לפני מספר שבועות, החברה במסגרת היערכותה להגדלת נתח השוק בחצי הכדור הדרומי, פעלה להקמת חברת בת לשווק מוצריה באוסטרליה. טריטוריה זו, מתאפיינת בשוק בריכות פרטיות גדול המונה כ- 900 אלף בריכות, תרבות שחייה מפותחת ופוטנציאל גידול משמעותי לתחום הרובוטים לניקוי בריכות. מהלך זה, הוא צעד נוסף במימוש התוכנית האסטרטגית של החברה, הכוללת הקמת עוגני פעילות בטריטוריות המשמעותיות בשוק הבריכות, אשר בשילוב עם פתרונות מוצרי מיטרוניקס השונים שהינם בעלי יתרונות טכנלוגיים צפויים להניב המשך צמיחה משמעותית מעל קצב השוק".
שחר ציין עוד כי "שוק בריכות השחיה צופה ששנת 2011 תהיה טובה יותר משנת 2010 מבחינת היקף המכירות. האינדיקציות מהרבעון ראשון של 2011 הן של התאוששות בשוק ועימה עליה בביקושים במרבית גזרות פעילות החברה לרבות אוסטרליה. בהתאם לזאת, אנו צופים כי מיטרוניקס תשיג גידול דו ספרתי ב- 2011 שיגיע מהביקוש ל- Supreme, צמיחה חדה במכירות בארה"ב, אחיזתה האיתנה של החברה בצרפת, המשך גידול ולקיחת נתח שוק במוצרי MGI והמשך גידול במכירות בחצי הכדור הדרומי בכלל ובאוסטרליה בפרט".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.