גוגל צריכה למצוא דרכים חדשות להפקת רווחים - כך מעריך האנליסט מארק מהייני מסיטיגרופ שעל ענקית החיפוש לפעול על-מנת לשמור על מעמדה ולשמר את רמת ההכנסות שלה.
מהייני מעריך, כך נכתב בבלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ', כי ההזדמנויות הגדולות של גוגל להרחיב את עסקיה אל מעבר לחיפוש המקוון ולמודעות הפרסום המבוססות עליו, הן מודעות פרסום גרפיות, פרסומות וידיאו מבוססת חיפוש בסלולר ופרסום מקוון מבוסס מיקום.
בדו"ח המחקר שפרסם מהייני הוא מתמקד בעיקר באפשרויות ההכנסה של גוגל מפרסום מקומי ומפרסום בווידיאו באמצעות יו-טיוב. לדבריו, ההכנסות הגולמיות של יו-טיוב לפני תשלומים לצדדים שלישיים היו 825 מיליון דולר ב-2010 וצפויות להגיע ל-1.3 מיליארד דולר ב-2011.
מהייני מעריך כי ב-2012 יגיעו הכנסות הגולמיות של האתר ל-1.7 מיליארד דולר. ההכנסות נטו של החברה יוכפלו מ-544 מיליון דולר ב-2010 ל-1.1 מיליארד דולר ב-2012. ב-2011 הן יסתכמו ב-878 מיליון דולר.
מהייני אף ציין כי 81% מרשימת 100 הסרטונים הנצפים ביותר ביו-טיוב מלווים במודעות פרסומת. זאת, לעומת 60% בשנה שעברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.