"הראלי רק באמצע הדרך; ה-S&P 500 יזנק עוד 60%"

מנהל קרן הגידור שחזה את תחילת הראלי ב-2009: "השוק השורי האחרון נמשך 5 שנים. אנו עדיין מצפים שגם השוק השורי הנוכחי ימשך 4-5 שנים"

"הראלי בשוק המניות נמצא רק באמצע הדרך. מדד ה-S&P 500 יזנק בעוד 60% מעבר לזינוק החד שנרשם בשנתיים האחרונות" כך אמר היום (ד') ברשת CNBC אנליסט המניות הידוע, Laszlo Birinyi, זאת בניגוד לדעה הדובית שמאפיינת אנליסטים רבים בשוק.

העליות אמנם נבלמו בסתיו האחרון, אך התחדשו שוב במלוא הקיטור עד לחודש האחרון, עת התפרצה האלימות בלוב וארע אסון הטבע והגרעין ביפן.

"השוק השוורי האחרון נמשך 5 שנים. אנו עדיין מצפים שגם השוק השורי הנוכחי ימשך 4-5 שנים. אם נשקלל את כל תקופות השוק השורי, התחזית שלנו היא שמדד ה-S&P500 יגיע עוד שנתיים שלוש לרמה של 2,100 נקודות, זינוק של כ-60% נוספים".

תחזית זו, אמנם אמיצה, אך נמוכה במידה רבה ביחס לתחזית שפרסמה החברה בראשה עומד ביריני מוקדם יותר השנה. במכתב ששלחה החברה למשקיעים בינואר עמדה התחזית על צפי לעלייה ל-2,854 נק' במדד המוביל בוול סטריט עד לספטמבר 2013.

החברה מבססת את תחזיותיה על "קפיצות" בשוק השורי, שכל אחת מהן נמשכת 410 יום, זוהי הסיבה לכך שהשוק השורי נמצא רק בחלקו הראשון.

"תמיד יהיו טיעונים - זה מהר מדי, אין מספיק אוויר לנשימה, אין מספיק ווליום, אנו מתקרבים לתיקון. הבעיה היא שכל כך הרבה מזה הן דעות והערות" אמר והוסיף, "ישנן גם חששות כי הראלי מונע רק מהזרקת המזומנים ע"י הפדרל רזרב לשוק, אשר תסתיים ביוני".

"החדשות הטובות הן שאף אחד לא נמצא עם כל כספו בשוק, בגלל שכולם חוששים מכל אותם סיפורים על הסיכונים, כך שהכסף הנוסף שקיים במערכת יכול לתמוך בהמשך הראלי" אמר בארי שטרנליכט, מנכ"ל סטארווד קפיטל שהשתתף באותו הפאנל, "אך כאשר אני מסתכל על מצב המאזן של ארה"ב, נראה שאנו מושפעים מהמורפיום משכך הכאבים המאפשר להמשיך בהוצאות ,אך אנו לא נוכל להמשיך בכך למשך זמן רב. החולה מרגיש ממש טוב, אך מצב זה אינו בר קיימא".