קבוצת Volkswagen הינה בין יצרניות הרכב המובילות בעולם, והגדולה ביותר באירופה. הקבוצה, שמשרדיה הראשיים ממוקמים בגרמניה, מורכבת משתי חטיבות: רכב וחטיבת שירותים פיננסיים המציעה שירותי מימון, ליסינג, ביטוח וניהול ציי רכב.
חטיבת הרכב כוללת תשעה מותגי מכוניות, בהם פולקסוואגן, אאודי, בנטלי, למבורגיני, סיאט, סקודה, ו"פולקסוואגן רכבים מסחריים". המותגים נעים ממכוניות עממיות לרכבי יוקרה, כשמותג הרכבים המסחריים כולל משאיות, אוטובוסים וטנדרים. הקבוצה מפעילה 48 מפעלי ייצור ברחבי העולם, ומוכרת ביותר מ-150 ארצות.
אנו מורידים את הדירוג שלנו למניית פולקסוואגן מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי", ומפחיתים את מחיר היעד למניה ל-140 אירו, הגבוה בכ-28% ממחירה הנוכחי.
2010 הייתה שנה חיובית בצורה יוצאת דופן לחברה, בעוד ש-2011 תהיה "רק טובה". בשנה החולפת צמח שוק הרכב העולמי בכ-65%, ופולקסוואגן בלטה בו במיוחד עם EBIT (רווחים לפני הוצאות מימון ומסים) של 7.14 מיליארד אירו - גידול של כמעט פי 4 מ-2009.
מניית פולקסוואגן איננה יקרה, אך גדל הסיכון שלא כל הערכותינו יתממשו. ב-2011 הצמיחה ברווחים צפויה להאט, בשל התייקרות חומרי הגלם ועלות העבודה, וכן צפויה היחלשות בקצב המכירות בסין. ישנו גם חשש לירידת מחירי כלי רכב.
אנו צופים שהצמיחה בהכנסות תעמוד על ממוצע שנתי של כ-9.9% ב-3 השנים הקרובות. פולקסוואגן עתידה להתמזג עם Porsche, וחשש מכישלון המיזוג עשוי להעיב על המניה.
* נכתב על ידי מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.