מצרים לא מוצאת תחתית: נפלה 6.8% והמסחר שוב עצר

בסיום המסחר אתמול צנח המדד המוביל בבורסה המצרית ב-8.9% לאחר שהמסחר נפתח לראשונה זה 7 שבועות - ונעצר ■ נכון לאתמול הסתכמה הירידה במדד ב-28% מאז תחילת 2011

הבורסה המצרית לא מוצאת תחתית: המדד המוביל של הבורסה של מצרים, EGX30 נפל גם הבוקר (ה') בשיעור של 6.8%, מה שהוביל לעצירה של המסחר גם היום.

אתמול, לאחר 7 שבועות של השבתת המסחר בעקבות ההפיכה השלטונית, נפתחו לראשונה שערי הבורסה המצרית, אך תוך דקות הופסק המסחר בעקבות צניחה של קרוב ל-10% במדד המוביל.

בהמשך יום האתמול חודש המסחר ומדד ה-EGX 30 סגר בירידה של 8.9% ברמה של 5,142 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה בו מאז אפריל 2009. נכון לאתמול הסתכמה הירידה במדד ב-28% מאז תחילת שנת 2011.

הציפיות בשוק היו כי המדד יפול בין 20-30%, כך שברמות הנוכחיות צפויים להתחיל ביקושים, נציין לחיוב את מניית חברת התקשורת Orascom Telecom אשר הירידות בה היו מתונות בהרבה מהירידות שאפיינו את השוק אתמול והמשקיעים צפויים לעקוב אחריה.

הערכות אלו עשויות להתברר כנכונות רק במידה שהמשקיעים ירגישו בנוח ביחס להעברת השילטון במדינה וביחס להתמתנות הטלטלה במדינות השכנות בתקופה הקרובה, בראשן לוב. שני אלמנטים אלה עלולים להוות מכשולים משמעותיים ביחס לחזרת המשקיעים לבורסה המקומית במצרים.