המסחר בוול סטריט נסגר בעליות; טבע הוסיפה 2.5%

בסט ביי רשמה ירידה חדה לאחר הדוחות והתחזית ■ הנפט והזהב סגרו בירידות ■ תביעות האבטלה השבועיות בשפל של שנתיים וחצי ■ אורקל תפרסם דוחות לאחר סיום המסחר

וול סטריט פתחה היום (ה') את המסחר בעליות קלות לאחר נעילה במגמה חיובית אמש. לאחר מכן נרשמה התחזקות בעליות והמדדים הצליחו לסיים את היום בטריטוריה חיובית, כשהדולר נחלש מול האירו למרות המשבר בפורטוגל שבעקבותו ראש הממשלה התפטר כיוון שהפרלמנט לא אישר תוכנית הצנע של הממשלה.

כמידי יום השפיעו על המסחר האירועים הגלובליים כאשר בלוב ממשיכה הלחימה ובמזרח התיכון גוברת המתיחות על רקע התגברות המהומות בסוריה. יפן עדיין מנסה להתאושש מההריסות ובעיר פוקושימה עדיין מנסים להתמודד עם הפגיעה הקשה במתקנים הגרעיניים בעיר. היום דווח בסוכנויות הידיעות, כי יפן הורתה שוב לכל העובדים בכורים בפוקושימה להתפנות מיידית לאחר ש-3 עובדים נשרפו מהקרינה, בעת ששהו בתוך הכור.

ראש ממשלת פורטוגל התפטר אמש מתפקידו לאחר שנכשל בהעברת תוכנית צנע נוספת שתאפשר למדינה להקטין את חובותיה. התפטרותו הפילה את הממשלה בפורטוגל והותירה ואקום פוליטי שמעלה ספקות באשר ליכולת המדינה להתמודד עם משבר החובות ומה שמעלה את הסיכוי שפורטוגל תאלץ לקבל חבילת חילוץ מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית.

היום נשמעה תחזית שורית במיוחד: Laszlo Birinyi, מנהל קרן הגידור שחזה את תחילת הראלי ב-2009, העריך היום כי הראלי בשוק המניות נמצא רק באמצע הדרך. מדד ה-S&P 500 יזנק בעוד 60% מעבר לזינוק החד שנרשם בשנתיים האחרונות", לדבריו. "השוק השוורי האחרון נמשך 5 שנים. אנו עדיין מצפים שגם השוק השורי הנוכחי ימשך 4-5 שנים. אם נשקלל את כל תקופות השוק השורי, התחזית שלנו היא שמדד ה-S&P500 יגיע עוד שנתיים שלוש לרמה של 2,100 נקודות, זינוק של כ-60% נוספים", להערכת האנליסט.

בגזרת המאקרו, נרשמה היום ירידה של 0.9% בהזמנות למוצרי בני-קיימא נרשמה בחודש פברואר למרות צפי לעלייה של 1.1% בהזמנות. מדובר בנפילה הגדולה ביותר מזה 4 חודשים. בנוסף, פורסם כי בינואר נרשמה עלייה של 3.6% במכירות, עלייה משמעותית יותר משדווחה קודם לכן. כמו כן, מספר התביעות לדמי אבטלה נפל ב-5,000 ל-382 אלף בשבוע שהסתיים ב-19 למארס. זאת, לעומת צפי בשוק ל-384 אלף תביעות בשבוע הקודם.

עוד במאקרו: כלכלת ארה"ב ממוקמת בתחתית המדרג של הכלכלות המפותחות בעולם במונחים של יציבות פיננסית, כך עולה מסקר שפורסם היום (ה'). עוד מגלה הסקר כי כלכלת ארה"ב תמשיך להישאר בתחיתית המדרג כל עוד ארה"ב לא תפתור את בעיות החוב שלה.

טבע מזנקת בעקבות ההודעה

בסט ביי דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי. החברה הציגה רווח מתואם של 1.98 דולר למניה לעומת צפי לרווח של 1.85 דולר למניה ברבעון הרביעי ולעומת רווח של 1.82 ד' למניה ברבעון המקביל אשתקד.

אורקל תפרסם דוחות בתום המסחר, צפויה לדווח על רווח של 0.5 דולר למניה לעומת רווח של 0.38 דולר למניה.

מניית רשת Talbots Inc (סימול: TLB) זינקה תוך ריכוז מחזור מסחר ער, לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה. במקביל לפרסום התוצאות מסרה הנהלת החברה כי היא מתכננת להאיץ את תהליך הארגון מחדש וההתייעלות, תוך סגירת חנויות מפסידות ושיפוץ של חנויות אחרות.

Starbucks Corp ריכזה עניין גם היום כמו בימים האחרונים על רקע השקה של מוצר חדש.

טויוטה ריכזנ היום עניין לאחר שהודיעה מוקדם יותר כי תחדש את הייצור של 3 דגמים הייברידים ביום ב' הקרוב. הייצור ביפן הופסק בגלל רעידת האדמה וגל הצונאמי שפקדו את המדינה. מאוחר יותר הודיעה החברה כי היא עשויה להפסיק את הייצור בארה"ב בגלל מחסור בחלקים המיוצרים ביפן.

טבע ריכזה עניין ורשמה עלייה חדה לאחר שדיווחה היום כי היא חוברת לענקית התרופות פרוקטר אנד גמבל להקמת מיזם משותף יחדיו. במסגרת השותפות יוקם מיזם משותף שיאחד את עסקי התרופות ללא מרשם של שתי החברות בכל העולם, למעט צפון אמריקה. מחזור המכירות המשותף של שתי החברות בשווקים אלו בשנת 2010 היה מעל מיליארד דולר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]