מחקר: הכלכלה האמריקנית מדורגת בין הכלכלות הגרועות

ממצאי המחקר: כלכלת ארה"ב ממוקמת בתחתית המדרג של 34 הכלכלות המפותחות בעולם במונחים של יציבות פיננסית ■ הערכה: "ארה"ב תעמוד בפני משבר חוב בשנתיים או בשלוש השנים הקרובות"

כלכלת ארה"ב ממוקמת בתחתית המדרג של הכלכלות המפותחות בעולם במונחים של יציבות פיננסית, כך עולה מסקר שפורסם היום (ה'). עוד מגלה הסקר כי כלכלת ארה"ב תמשיך להישאר בתחיתית המדרג כל עוד ארה"ב לא תפתור את בעיות החוב שלה.

Comeback America Initiative שערכה את המחקר דירגה 34 מדינות על פי היכולת של המדינות להתמודד עם אתגרים פיננסיים. ארה"ב מוקמה במקום בתחתית הרשימה עם המקום ה-28.

"יש חשיבות למיקומה של ארה"ב ביחס למדינות אחרות והאמריקנים צריכים לדעת זאת. האמריקנים רגילים לדירוג מאוד גבוה אך בתחום זה הדירוג הוא נמוך", אמר דיוויד וולקר ראש הארגון שערך את המחקר. וולקר צופה כי ארה"ב תעמוד בפני משבר חוב בשנתיים או בשלוש השנים הקרובות וקורא למקבלי ההחלטות בוושינגטון להתעורר.

וולקר הצביע על הצד החיובי של הדירוג ואמר כי כמה מהמדינות ערכו רפורמות לאחר שהתמודדו עם אתגרים גדולים ולכן כיום הן ממוקמות גבוה בדירוג. עוד העריך כי אם ארה"ב תאמץ את אותן רפורמות היא עשויה לטפס מהמקום ה-28 למקום ה-8.

המדינות שזכו למקום גבוה בדירוג הן אוסטרליה, ניו-זילנד, אסטוניה, שבדיה, סין ולוקסומבורג. וולקר ציין לדוגמה את מצבה של ניו-זילנד שהצליחה להתגבר על משבר במטבע המקומי וערכה את כל הרפורמות הדרושות כדי להחזיר את הכלכלה למסלול של צמיחה.