אירופה ננעלה בעליות; התגברה על הפחד ממשבר חוב

הניקיי היפני עלה השבוע 3.6% ■ הסוכנות לבטיחות גרעינית של יפן: "יש סיכוי טוב כי ליבת כור מספר 3 בפוקושימה נפגעה" ■ ההנג סנג עלה ב-1%

הבורסות באירופה המשיכו גם היום (ו') את המומנטום החיובי שאיפיין אותן גם אתמול, זאת על אף פירסום נתון חלש בגרמניה והמשך החששות מפני משבר החובות במדינות הפריפרייה של היבשת. מניית ענקית התוכנה, SAP בולטת לחיוב על רקע הדוחות הטובים של המתחרה, אורקל.

בגרמניה פורסם היום מדד ה-IFO לביטחון העסקי, אשר ירד במארס ל-111.1 נקודות לעומת 111.3 נקודות בפברואר. בכך הסתיימה תקופה רצופה של 9 חודשי עליות במדד חשוב זה, עם זאת נציין כי הכלכלנים בשוק ציפו לירידה חדה עוד יותר לרמה של 110.5 נקודות, כך שגם אחרי הדיווח על הירידה בביטחון העסקי בגרמניה ממשיך מדד הדאקס להוביל את העליות באירופה. לדיברי עורכי המדד מחצית מהירידה שנרשמה במדד נבעה מתגובה לרעידת האדמה שפקדה את יפן. "תנועת המחזור העסקי עדיין מאותתת על אור ירוק - הצמיחה הכלכלית בגרמניה נמשכת". המדד מבוסס על סקר שנערך בקרב 7,000 עסקים בגרמניה.

מניית SAP עלתה בכ-3% לאחר שזכתה לעדכון המלצה כלפי מעלה מ-HSBC ל"תשואת יתר" לעומת ,נייטרלי", זאת לאחר שהמתחרה אורקל דיווחה על זינוק של 37% בהכנסותיה ועלייה חדה מהצפי ברווח שזינקו ל-2.1 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי השלישי, לעומת רווח של 1.19 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניותיה של ענקית הקוסמטיקה, לוריאל עלו בכ-1.6% לאחר שכלכלני UBS העלו לה את המלצתם ל"קנייה" מ"נייטרלי".

עליות גם באסיה

הבורסות המובילות באסיה חתמו שבוע חיובי בעליות שערים, עם כי אלו התמתנו לקראת סיום המסחר ביחס לעליות שאיפיינו את תחילת יום המסחר שם. את הרוח הגבית קיבלו באסיה מכיוונה של וול סטריט שסגרה בעליות מרשימות. ביפן אמנם נשמך המשבר הגרעיני, אך מדד הניקיי עלה היום ב-1.1% וסיים את השבוע בעליות של 3.6%, מה שקיזז את הירידה בשיעור של 10.2% שנרשמה במדד המוביל ביפן מתחילת חודש מארס. עם זאת החששות ביחס להשלכות רעידת האדמה, הצונאמי והאסון הגרעיני ממשיכים להשפיע על המשקיעים. בהונג קונג הושפע המדד המוביל מתוצאות טובות במגזר הבנקאות. בהודו נרשמו עליות על רקע החדשות בדווח רפורמת מס.

נראה כי בכור מספר 3 באתר הכורים הגרעיניים בפוקושימה, אשר נפגע באופן חמור בעקבות הצונאמי, ישנה פגיעה הגורמת לדליפה, כך הודיעה היום הסוכנות לבטיחות גרעינית של יפן. דובר הסוכנות אמר "יש סיכוי טוב כי ליבת הכור נפגעה". ממשלת יפן המליצה לתושבים הגרים 20-30 ק"מ מהכורים לעזוב את האיזור.

נציין כי המספר הרשמי של ההרוגים והנעדרים באסון המשולש שמפרסמת היום יפן עלה ל-27,400.

הבנק של סין והחברה הבת, BOC הונג קונג החזקות פרסמו דוחות חזקים. הבנק של סין דיווח על עלייה של 29% ברווחי שנת 2010 בעוד ש-BOC הונג קונג דיווח על עלייה של 16% ברווחי השנה שחלפה.

מניית חברת החשמל של טוקיו צונחת בכ-8% בשל המשך הבעירה והדליפה הרדיואקטיבית מהכורים בפוקושימה.

מניית סוני בולטת לטובה ורושמת עליות של כ-2.2% לאחר שהאנליסטים של דויטשה בנק העלו לה את ההמלצה ל"קנייה".

חברת טויוטה הודיעה אתמול כי תחדש את הייצור של מספר מודלים מבוקשים של כלי רכב הייברידים המיוצרים ביפן ביום שני הקרוב. לעומת זאת חברת הונדה הודיעה כי היא מאריכה את תקופת השהיית הפעילות במפעליה לפחות עד ה-3 באפריל.