וול סטריט חתמה עם חיוך; הנאסד"ק עלה 4% השבוע

מדד ה-S&P 500 מעל 1,300 נקודות ■ האומדן הסופי לצמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי עלה לרמה של 3.1% ■ הנפט - מעל 105 דולר ■ המשקיעים התגברו על הירידה במדד אמון הצרכנים

וול סטריט ננעלה בעליות ביום האחרון של שבוע המסחר לאחר שפתחה את היום (ו') במגמה חיובית על רקע נתון מאקרו חיובי. נתון התמ"ג העביר מסר אופטימי למשקיעים לפיו כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הרביעי ב-3.1% לעומת רמה של 2.8% באומדן הקודם. אורקל עודדה את הסנטימנט בוול סטריט והובילה את מניות הטכנולוגיה לעליות. מגזר הטכנולוגיה הגיב בחיוב לראשונה לדוחות הטובים של אורקל ולאזהרת הרווח של RIM שפורסמה בצמוד לדוחות. עוד בגזרת נתוני מאקרו פורסם מדד ביטחון הצרכנים שירד לשפל של 5 חודשים. מחיר הנפט נסגר ברמה של מעל ל-105 דולר לחבית.

בסיכום שבועי וול סטריט מסכמת שבוע מוצלח: הדאו ג'ונב סגר את השבוע בעלייה של 3.1%, מדד ה-S&P 500 עלה בסיכום שבועי ב-2.7% ומדד הנאסד"ק רשם עלייה של 3.8% בסיכום שבועי. "למרות חוסר הוודאות מהאירועים בעולם, התשתיות החזקות של החברות מובילות את השוק מעלה ויוצרות מגמה חיובית", אמר אריק טיל, מנהל השקעות ראשי ב- First Citizens Bancshares Inc. עוד הוסיף כי התחזית החיובית של אורקל מהווה איתות חיובי לסקטור הטכנולוגיה ומעריך כי צפויה עלייה ברווחי חברות הטכנולוגיה.

מחיר הנפט שמטריד את המשקיעים כמידי יום, נותר תנודתי על רקע המתיחות במזרח התיכון והחרפת המהומות בסוריה. הנפט יורד היום בשיעור קל של 0.18% ועדיין נותר גבוה ברמה של מעל ל-105.41 דולר לחבית. הנפט רשם עלייה שבועית של 4%. המשך הקרבות בלוב ומהומות במדינות ערב במזרח התיכון דוחפים את הנפט מעלה.

מגזר הבנקאות בוול סטריט תחת לחץ היום לאחר שסוכנות דירוג האשראי S&P דיווחה כי היא "נותרה מודאגת ביחס לחלוקת הדיבידנדים האגרסיבית של הבנקים למחזיקי המניות בשלב זה של ההתאוששות מהמשבר הכלכלי" ומסרה כי היא עשויה להוריד את הדירוג לבנקים שיחלקו דיבידנדים גדולים מדי.

בהתייחס למצב האינפלציה בארה"ב, אמר היום יו"ר הפד של אטלנטה, דניס לוקהרט כי רמת האינפלציה בארה"ב עדיין מאפשרת לפדרל ריזרב לשמור על ריבית אפסית ולא להעלות את הריבית. לוקהרט הוסיף כי למעט העלייה במחירי האנרגיה והמזון, רמת האינפלציה עדיין נמוכה. עוד הוסיף כי תוכנית הרכישות אג"ח של הפד מצליחה לעודד את הכלכלה ורמז על כך כי תוכנית ההקלה הכמותית תימשך כמתוכנן אך לא תורחב מעבר לכך. נזכיר כי תוכנית ההקלה הכמותית של הפד ספגה ביקורת קשה בטענה שהיא זורעת את זרעי האינפלציה לעתיד.

בגזרת המאקרו : סיבה לאופטימיות

הכלכלה האמריקנית צמחה מעל הציפיות: האומדן השלישי והאחרון של צמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון האחרון של 2010 פורסם לפני תחילת המסחר, עודכן כלפי מעלה ומצביע על צמיחה של 3.1%. לעומת צמיחה של 2.8% באומדן הקודם.

מדד סנטימנט הצרכנים הסופי לחודש מארס של אוניברסיטת מישיגן פורסם לאחר תחילת המסחר וזרע קצת פסימיות בתוך האווירה האופטימית בוול סטריט היום. המדד הציג ירידה חדה לרמה של 67.5 נק' לעומת צפי כי המדד יסתכם ב-68 נקודות לעומת דיווח קודם על 68.2 נקודות. לפי שעה הירידה במדד אמון הצרכנים שנבעה מעלייה במחירי הסחורות לא מקלקלת את החגיגה וול סטריט ממשיכה במגמה החיובית.

אורקל עודדה את הסנטימנט החיובי

אורקל זינקה היום לאחר שפירסמה אתמול דוחות לרבעון הפיסקאלי השלישי שהיו חזקים מהציפיות בעוד שענקית התוכנה של לארי אליסון נהנתה ממכירות חזקות מהצפי ללקוחות חדשים של החברה ומההתפתחות בעסקי החומרה של החברה. רווחי החברה זינקו ב-76% ל-2.1 מיליארד דולר או רווח נקי מתואם של 54 סנט לעומת צפי האנליסטים ל-50 סנט למניה. הכנסות החברה זינקו ב-37% והסתכמו ב-8.76 מיליארד דולר לעומת צפי ל-8.7 מיליארד דולר בשוק.

מניית יצרנית הבלקברי, RIM ריכזה עניין לאחר שפירסמה אזהרת רווח לפיה התחזיות לרווחי הרבעון הנוכחי יהיו חלשות מהציפיות בשוק. החברה מסרה כי רווחיה צפויים לרדת בעקבות ההוצאות הגדולות שיש לחברה בעקבות השקת הטאבלט החדש ה-PlayBook. זאת בנוסף לכך שהמכשיר הפופולרי העיר היום, שבוע לפני המעבר לשעון קיץ, רבבות משתמשים בו כשעון מעורר - שעה מוקדם יותר מהרצוי. בשוק מתעלמים מהדוחות החזקים שפירסמה החברה לרבעון הפיסקאלי שהסתיים ב-26 בפברואר בו עלו רווחיה ב-31% ל-934 מיליון דולר וההכנסות עלו ב-36% ל-5.56 מיליארד דולר. ברבעון האחרון בוצעו משלוחים של 14.9 מיליון סמארטפונים של החברה.

מניית אפל ריכזה עניין,כאשר האייפד 2 שהשיקה לאחרונה צפוי להגיע היום לראשונה לחנויות ב-25 מדינות ברחבי העולם.

טבע ריכזה עניין לאחר שדיווחה אתמול כי היא חוברת לענקית התרופות פרוקטר אנד גמבל להקמת מיזם משותף יחדיו. במסגרת השותפות יוקם מיזם משותף שיאחד את עסקי התרופות ללא מרשם של שתי החברות בכל העולם, למעט צפון אמריקה. מחזור המכירות המשותף של שתי החברות בשווקים אלו בשנת 2010 היה מעל מיליארד דולר.