צריכה הבנזין בישראל עלתה בשנת 2010 בשיעור של 5% והסתכמה ב-2.65 מיליון טון, כך עולה מנתוני מנהל הדלק והגז במשרד התשתיות. העלייה בצריכה, היא למרות התייקרות של מחירי הדלק אשתקד בשיעור 4%. לשם השוואה, צריכת הדלק ב-2009 עלתה ב-4%.
יצוין, כי הנתונים לא משקפים עדיין את הזינוק במחירי הדלק בחודשים האחרונים, וסביר להניח כי הנתונים של הרבעון הראשון של השנה יראו תמונה אחרת לגמרי. עם זאת, מהנתונים עולה כי הצריכה הכוללת של מוצרי הדלק בישראל ירדה בשנת 2010 בשיעור של כ-2%, והסתכמה ב-10.5 מיליון טון.
ברבעון הרביעי הצריכה הכוללת של הדלק ירדה ב-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמה ב-2.45 מיליון טון. העליות העיקריות נרשמו בצריכת הבנזין וצריכת סולר לתחבורה: צריכת הבנזין עלתה ב-6% והסתכמה בכ-683 אלפי טון, צריכת הסולר עלתה אף היא בכ-6% ל-701 אלפי טון.
שיעור הגידול השנתי בבנזין וסולר לתחבורה עומד על 2% בבנזין ו-1% בסולר, דומה לשיעור גידול האוכלוסייה (כ-2% בממוצע לשנה), נמוך יחסית לגידול במספר כלי הרכב (3% בממוצע), ונמוך ביחס לגידול במספר כלי רכב הפרטיים (כ-4% בממוצע).
בהשוואת הנתונים לעשור האחרון (1999-2010), ניכרת מגמת ירידה במוצרי הדלק שמקורם בנפט גולמי. עם זאת סך תשומות האנרגיה למשק עולה עם השנים באמצעות הגז הטבעי. הצריכה השנתית של מוצרי הדלק ירדה בעשור האחרון בכ-2% בכל שנה בממוצע עד לכ-10.5 מיליון טון ב-2010.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.