המעו"ף רחוק רק 20 נק' מהשיא; מכתשים אגן זינקה 5.7%

כימצ'יינה קיבלה את אחד מאישורי העסקה ■ לאומי איבדה 0.7% לאחר שפרסמה את תוצאות 2010 ■ החברה לישראל עלתה 1.2% לאחר שהכריזה על חלוקת דיבידנד

בורסת אחד-העם נסחרה היום (ד') למן הפתיחה במגמה חיובית לאור המגמה החיובית המשתקפת היום בשוקי העולם. עם זאת, העליות התמתנו מעט בסיום המסחר. המשקיעים במניות, שמתעלמים לעת עתה מהעלאת הריבית המפתיעה שלשום, שומרים את מדד המעו"ף גבוה מעל רף ה-1,300 נקודות ולמעשה המעו"ף רחוק ב-20 נק' בלבד משיא כל הזמנים שהיה ב-1,340 נקודות ונקבע ב-19 בינואר. נציין כי השוק המקומי הושפע היום מהעלאת תחזית הצמיחה ע"י בנק ישראל, מהציפיה לאישור חוק ששינסקי בכנסת, כמו גם משטף דוחות והודעות של החברות השונות בבורסה, ביניהם נציין את דו"חות בנק לאומי, עזריאלי והחברה לישראל. אירופה נסחרת במגמה חיובית וגם מדדי וול סטריט פתחו עוד יום חיובי.

‎‎המשק צפוי לצמוח בשנה הנוכחית בכ-4.5%, בדומה לשנת 2010 (4.6%), אך קצב הגידול בתוצר צפוי להתמתן ב-2012 ולהגיע לרמה של 4% בלבד - כך עולה מהתחזיות המעודכנות של בנק ישראל המוצגות כמדי שנה עם פרסום הדוח השנתי של הבנק. התחזית האחרונה של בנק ישראל לשנת 2011 עמדה על 3.8% בלבד, כך שמדובר בעדכון מהותי של תחזית הצמיחה.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בדש בית השקעות, מציין כי "הסביבה העולמית מספקת תמיכה לשוק המקומי, כאשר הנתונים הכלכליים בעולם ממשיכים להיות חיוביים. השיפור החשוב ביותר מתרחש בארה"ב, המספקת ביקושים הגדולה ביותר בעולם. השיפור בכלכלתה כבר מעורר ההערכות שהבנק המרכזי יתחיל לסגת מתוכניות התמריצים מוקדם מהצפוי. אני חושב שלאור עליה בסביבת האינפלציה ושיפור בכלכלה האמריקנית יתכן מאוד שזה אכן מה שיקרה. השבוע נקבל נתונים חשובים אודות מצב התעסוקה במשק האמריקני, כאשר היום מתפרסמים הנתונים של הסקר המקדים וביום שישי הנתונים הרשמיים. החזאים צופים גידול של 190 אלף משרות, בדומה לחודש שעבר. עוד חדשות חיובית שנתקבלו היום הינן הידיעות שהמפעלים ביפן חוזרים לפעול בתפוקה מלאה. הנסיבות החיוביות הללו דוחפים את שוק המניות המקומי אל שבירת השיא".

"ההחלטה להעלות את הריבית ב-0.5% לא פגעה בשוק המניות המקומי. זאת להבדיל מהמדינות האחרות, כגון סין לדוגמה, שבה שוק המניות לא מצליח להתאושש מסדרת פעולות מרסנות, כולל העלאות ריבית, שננקטות ע"י הבנק המרכזי של סין והרשויות האחרות. השוק בישראל מושפע מנתוני המאקרו החיוביים המתפרסמים בישראל. ההחלטה החריגה של בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.5% מעניקה אישור לכך שהבנק המרכזי רואה שהתאוששות הכלכלית במשק מתבססת וע"י כך משפיעה בחיוב על השוק. יחד עם זאת, נזכור שהריבית העולה אינה מטיבה בדרך כלל עם שוקי המניות. כמו כן צריכים לקחת בחשבון שפרמיית הסיכון של ישראל עלתה באופן פרמננטי לרמה גבוהה יותר עקב האירועים בסביבתנו, מה שעדיין באה לידי ביטוי רק במידה מועטה בביצועים של שוק המניות המקומי בהשוואה לשווקים האחרים", אומר זבז'ינסקי.

עונת הדוחות נכנסת לישורת האחרונה כשהיום ומחר צפויות לדווח כל החברות הציבוריות את התוצאות הכספיות של שנת 2010. בין המדווחות הבולטות הבוקר נציין את בנק לאומי , החברה לישראל ועזריאלי . מחר צפויים לדווח, בין היתר, הבנקים פועלים ודיסקונט .

המלצות ועדת ששינסקי הגיעו היום לישורת האחרונה (למעט מקרה של עתירה לבג"ץ), עם הגיען למליאת הכנסת להצבעה שנייה ושלישית. נזכיר כי בשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים של הכנסת את המלצות הוועדה לשינוי תמלוגי הנפט והגז בישראל, והיום כאמור הכנסת עתידה לאשרן באופן סופי.

כימצ'יינה קיבלה את אחד מאישורי העסקה - ומכתשים זינקה

כימצ'יינה, שעתידה להשלים את רכישת מכתשים אגן , דיווחה כי קיבלה מהרשויות בסין את אחד מהאישורים הנדרשים להשלמת העסקה. המניה הובילה את העליות במדד המעו"ף וריכזה מחזור אדיר של כ-300 מיליון שקל.

לאומי ממשיך להיות הבנק הרווחי במערכת הבנקאית. לאומי מדווח על רווח של 2.4 מיליארד שקל, בשנת 2010, עלייה של 18% בהשוואה לשנת 2009. רווח זה משקף תשואה על ההון של 10.3%.

יום לאחר שפרסמה שותפות רציו את דוח פוטנציאל הרזרבות של מאגר "לוויתן" שהתקבל מחברת NSAI, היא מעדכנת היום את אומדן הכמויות הנמוך ל-11.356 TCF לעומת האומדן הנמוך עליו דיווחה אתמול שהיה 10.5 TCF.

החברה לישראל מדווחת היום על הכנסות בהיקף 9.9 מיליארד דולר ב-2010, ומכירות בהיקף 2.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה. הרווח הנקי של הקבוצה המיוחס לבעלי מניות הרוב הסתכם בשנת 2010 ב-474 מיליון דולר, לעומת 6 מיליון דולר בשנת 2009.

קבוצת עזריאלי סיכמה הבוקר את שנת 2010 עם זינוק של 30% ברווח הנקי ל-1.255 מיליארד שקל לעומת רווח שנתי של 1 מיליארד שקל ב-2009. הרווח הרבעוני עמד על 787 מיליון שקל לעומת 163 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2009.

אפריקה המשיכה להגיב לדוחות אפי פיתוח שפורסמו אתמול, אשר גילו כי החברה הבת עברה ב-2010 לרווח של כ-26 מיליון דולר. אפריקה עצמה צפויה מחר לפרסם את דוחותיה השנתיים.

יצרנית חלבוני הסויה סולבר שבשליטת קרן פייט ומבטח שמיר, דיווחה היום על תוצאות שיא לשנת 2010 ולרבעון הרביעי של השנה. סך הכנסות סולבר ב-2010 מסתכם ב-174.4 מיליון דולר, צמיחה של 8.8% בהשוואה להכנסות של 160.2 מיליון דולר ב-2009. הכנסות הרבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב-48.7 מיליון דולר, המהווים גידול של 17% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי של סולבר ב-2010 הסתכם ב-5.5 מיליון דולר, זינוק של 61% בהשוואה לרווח נקי של 3.4 מיליון דולר ב-2009. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-1.3 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה לרווח נקי של כ-1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]