אירופה ננעלה בעליות: הדקס עלה כ-1.7%

מניות הכרייה, הרכב והתשתיות הובילו ■ נעילה חיובית באסיה: הניקיי היפני זינק 2.6% ■ הייצור התעשייתי ביפן לחודש פברואר עלה ב-0.4%, יותר מהציפיות

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בעליות שערים חדות לאחר שלאורך כל יום המסחר בורסות אירופה נסחרו באווירה חיובית מאוד עם עליות בשיעור מירבי של 1.6%. גם באסיה רשמו היום יום ירוק וכך גם פתיחה חיובית בוול סטריט עודדה את המשקיעים באירופה. את העליות הובילו מניות הכרייה, יצרניות המכוניות והתשתיות.

גם באירופה ממתינים לנתוני התעסוקה בארה"ב ומביעים היום אופטימיות לאחר פרסום סקר ADP. הערכות הרווחות בקרב האנליסטים הן כי נתוני התעסוקה יספקו חדשות חיוביות מבחינת השווקים באירופה.

ביון המניות הבולטות נציין את מניית חברת הכרייה African Barrick Gold , שהתחזקה בחדות לאחר שזכתה לסיקור אוהד מבנק ההשקעות הצרפתי סוסייטה ג'נרל.

Randgold Resources "זכתה" להמלצת מכירה ע"י סוסייטה, והיא מבין מניות הכרייה שנחלשות.

יצרנית מכשירי השמיעה Sonova Holding (סימול SOON) צנחה בחדות לאחר התפטרות המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים, בעקבות ניהול כושל שהביא את החברה לפרסם אזהרת רווח.

גם Dixons Retail (סימול DXNS) פירסמה אזהרת רווח, וצונחת בחדות.

נעילה חיובית באסיה

המדדים המובילים באסיה ננעלו היום (ד') במגמה חיובית ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. בורסת טוקיו חזרה לפעילות לאחר שאתמול הייתה סגורה לרגל יום חג לאומי ביפן - ובסיום המסחר עלתה ב-2.6%.

משרד האוצר היפני הודיע היום כי הייצור התעשייתי במדינה עלה בפברואר ב-0.4% לעומת צפי מוקדם לעלייה של 0.2%. זהו החודש הרביעי ברציפות בו נרשמת עלייה בייצור התעשייתי. ציוד תחבורה, מכונות כבדות וכימיקלים היו האחראים העיקריים לעלייה בייצור החודשי.

עם זאת, נציין כי העלייה בפברואר מהווה נפילה לעומת זינוק של 2.4% בייצור בינואר 2011. כמו כן, מצופה כי בשל אסון רעידת האדמה ב-11 במארס, הייצור במדינה לחודש הנוכחי ייפול בחדות.

הין היפני נחלש מול הדולר, עובדה המחזקת את חברות הייצוא היפניות. נציין את Canon ואת Toyota .

מניות Tokyo Electric Power המשיכו לצנוח. מפעילת הכור הגרעיני בפוקושימה רשמה ירידות חדות מאז האסון הגרעיני שפקד את המדינה - ירידות אשר גילחו יותר מ-75% משוויה והיא נסחרת כיום במחיר הזול ביותר מזה כחמישים שנה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]