אחת התעשיות הרגישות ביותר למחירי הנפט, היא תעשיית התעופה. ההתרחשויות האחרונות במזרח התיכון וביפן, שהביאו לזינוק במחיר הנפט אל מעל 100 דולר לחבית, עם תחזיות רבות להמשך העלייה, מעמידות בספק את התחזית של תעשיית התעופה לשנה מצוינת.
אולם בין חברות התעופה, להערכתנו, חברת יונייטד קונטיננטל (סימול: UAL), שנוצרה ממיזוג בין יונייטד אירליינס וקונטיננטל, מהווה השקעה מעניינת. השבוע הודיעה החברה, כי ביצעה הגנה על כ-44% מתצרוכת הדלק הצפויה שלה ב-2011. היא ציינה גם כי המיזוג מתקדם בקצב משביע רצון.
ל-UAL קיימת חשיפה ליפן של 7% מהכנסותיה, והמניה שלה כבר ספגה ירידה של כ-6% במחירה בעקבות רעידת האדמה. היא נראית זולה משמעותית ממתחרותיה הגדולות אמריקן איירליינס ודלתא.
UAL נסחרת במכפיל של פחות מ-5 ביחס לרווחיה הצפויים ב-2011, ומכפיל של EV/EBITDA, שהוא דרך המדידה הרלוונטית יותר בתעשייה, של 3.6 בלבד, לעומת 4.5 לדלתא ו-6.7 לאמריקן.
בנוסף, ברשות החברה יתרות מזומנים של 8.7 מיליארד דולר נכון לסוף 2010, ורמת נזילות של 25% ביחס להכנסות, שנחשבת גבוהה משמעותית ביחס לשאר התעשייה (אצל דלתא עמד שיעורה על 16%, ואצל אמריקן על 20%).
המבחן הגדול של UAL יהיה ניהול נכון של ההוצאות על רכישת הדלק, צמצומים בקיבולת הפנויה במטוסים, וגלגול חלק מהעלויות הנוספות אל הצרכנים באמצעות העלאות מחירים מתונות. בכל הפרמטרים האלה UAL היא בעלת פוטנציאל טוב.
* הכותב הוא יונתן נשיא, פעילים תיקי השקעות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.