שוק הרכב החדש סיים את הרבעון הראשון עם נתוני שיא. בחודשים ינואר-מארס נמסרו בישראל 62.2 אלף כלי רכב חדשים, עלייה של 24% לעומת הרבעון הראשון אשתקד. בחודש מארס לבדו נמסרו לא פחות מ-24 אלף כלי רכב חדשים זינוק של 29% לעומת מארס אשתקד.
העלייה הנמרצת מוסברת במספר גורמים ובהם ההצטיידות של חברות ההשכרה לקראת עונת הפסח, מבצעי מכירות אינטנסיביים שמלווים במימון נוח ו"ליסינג לפרטיים" ותחילת המסירות של מספר דגמים חדשים ומבוקשים, שהושקו בתחילת השנה.
לראשות טבלת המותגים עלתה לראשונה מזה זמן רב יונדאי, שמסרה ברבעון הראשון 8,014 כלי רכב, עליה של 8.1%, מתוכם כ-3,800 כלי רכב בחודש מרץ בלבד. במקום השני נמצאת מאזדה עם 7,673 מסירות, ירידה קלה של כ-2%.
במקום השלישי טויוטה עם 6,118 מסירות, עליה של 17%. במקום הרביעי קיה עם 4227 מסירות מתחילת השנה, זינוק של 46%. במקום החמישי שברולט עם 3,445 יחידות, עליה של 26%. במקום השישי פולקסווגן עם 3,310 יחידות, זינוק של 54%.
בענף הרכב מעריכים כי מדובר בחודש חריג וכי הרבעון השני יהיה מתון יותר. בענף מעריכים כי משך ההמתנה לכלי חדשים יהיה ארוך יותר בשל אובדן ייצור בהיקף של כ-15 אלף כלי רכב חדשים לפחות עד כה עקב הבעיות ביפן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.