"רמת העמלות שענף כרטיסי האשראי ידע בעבר לא תחזור על עצמה. מדובר בתהליך בלתי נמנע, שיואץ ככל שיותר-ויותר מדינות יאמצו מגבלות בתחום. רצוי להשלים עם המציאות, ולהתמקד בהבטחת עמלה שתאפשר קיום מערכת יעילה ויציבה - הן לטובת חברות כרטיסי האשראי, הן לטובת הציבור המשתמש בשירותיהן. יש להתמקד בעתיד - פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים בתחום אמצעי התשלום", כך אמר יוסי בכר, יו"ר דיסקונט, בכנס בינלאומי של ויזה אירופה שהתקיים בסוף השבוע בברצלונה, ספרד.
הכנס, שמתקיים אחת לשנתיים, מארח את נציגי החברים הבולטים בויזה אירופה, ובכר הוזמן להשתתף בפאנל בנושא "התפתחויות ומגמות ברגולציה בתחום אמצעי תשלום". הזמנתו של בכר מבטאת את החזרה ל"עסקים כרגיל", ואת סיום המשבר בין ויזה לחברת כאל, משבר אשר הוביל בשעתו לסנקציות שנקטה ויזה - עד כדי הטלת קנסות ואיום בלקיחת הרישיון מהחברה.
במשך הפאנל התייחס בכר לחקיקה המתגבשת בתחום הסליקה הצולבת ולמערכת היחסים מול הרגולטור. "גישה קואופרטיבית, גמישה ופחות מקובעת בדיאלוג עם הרגולטור, מובילה לתוצאה נוחה וישימה יותר לכל הצדדים. לעומת זאת, התנגדות מתמשכת תורמת לתפיסת חברות כרטיסי האשראי כחלק מהבעיה, בעוד שיתוף פעולה הדוק עם רשויות הפיקוח מאפשרת להן לקחת חלק פעיל בעיצוב הפתרון", אמר יו"ר דיסקונט.
בכר יצא כנגד אי-הסכמתה של ישראכרט לפתוח את המותג ישראכרט לסליקה צולבת, והסביר כי "קיומה של מערכת כרטיסי אשראי סגורה, בעלת נתח שוק משמעותי, סותרת את תפיסת הפיקוח ואינה עולה בקנה אחד עם האווירה הפרו-צרכנית הקיימת כיום, ומשכך אינה בת קיימא". נוסף על כך העריך בכר כי "במהלך 2011 יסתיים תהליך הנמשך למעלה מעשור, במסגרתו יקבע בית הדין להגבלים עסקיים, על בסיס תחשיב עלויות מפורט, את גובה העמלה הצולבת שאליה יידרש להתכנס הענף על פני זמן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.