חברת תפוז אנשים נמצאת במגעים למכירות פעילות ונכסי החברה-הבת BlogTV - כך נמסר הבוקר (ב') בהודעה לבורסה. זהות הנושאת ונותנת לא נמסרה, אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר בגוף הפועל בשוק הישראלי. דן חן, מנכ"ל תפוז אנשים, סירב להגיב.
בהודעה לבורסה נכתב כי על-פי המתווה המוצע במשא-ומתן, ואם תושלם העסקה, החברה לא צפויה לקבל תמורה מיידית עבור הנכסים. התמורה תשולם רק מהכנסות עתידיות שיניבו הנכסים הנמכרים, אם יהיו כאלה.
במילים אחרות, משא-ומתן זה, אם יצלח, יגרום לכך שתפוז תפסיק להשקיע במיזם הווידיאו שבבעלותה, ותרשום תמורה רק אם יהיו רווחים עתידיים.
עוד נכתב בהודעה לבורסה כי "בשלב זה אין כל ודאות שהמגעים הללו יבשילו לכדי הסכם".
בהקשר זה כדאי לציין כי באוקטובר 2010 חשף "גלובס" כי תפוז נמצאת במגעים למכירת החברה-הבת לגופי מדיה בארה"ב, אך מגעים אלה לא הבשילו לכדי עסקה.
BlogTV הוקמה ב-2007 על-ידי אורן לוי (מנכ"ל) כפרויקט של חברת תפוז, והיא מציעה פלטפורמה המאפשרת לכל גולש לשדר תוכנית אישית בשידור חי, בה ניתן לצפות ולהגיב בזמן אמת.
ב-BlogTV מבקרים כ-5.7 מיליון גולשים שונים בחודש, ולמעלה מ-39 מיליון עמודים נצפים מדי חודש. זמן השהייה הממוצע עומד על למעלה מ-11 דקות לביקור, וכ-45 אלף שדרנים משתמשים בפלטפורמת הווידיאו של החברה.
בתחילת דרכה, BlogTV תפקדה כישות עצמאית מתפוז, אולם ברבעון הרביעי של 2008 הוכנסה פעילותה לתוך הפעילות השוטפת של החברה. כחלק מהמהלך הארגוני הזה, ובשל ההוצאות הכבדות של BlogTV, תפוז רשמה הפחתה חד-פעמית של 10.4 מיליון שקל וסיימה את 2008 עם הפסד נקי של 13 מיליון שקל.
גם לאחר מהלך זה, BlogTV ממשיכה להכביד על התוצאות הפיננסיות של תפוז. על-פי הדוח השנתי של 2010, ההפסד התפעולי השנתי של BlogTV הסתכם בכ-4 מיליון שקל. מנגד, ההכנסות מפעילות החברה בחו"ל אשתקד הסתכמו ב-2.4 מיליון שקל (גידול שנתי של כ-60%).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.