לראשונה מזה 26 שנה, מופעל קו תחבורה ציבורית בכפר קאסם. קו 5 יופעל בידי קווים, בבעלות קבוצת מאיר וחברת ההסעות הורן את לייבוביץ'. הקו נוסע מכפר קאסם לקניון הגדול בפתח תקווה, המהווה מרכז כלכלי באזור. ביישוב הערבי לא פעלו אוטובוסים סדירים מאמצע שנות ה-80', אז הופעל במשך עשור קו 83 בידי דן. מכאן, שהתחבורה הציבורית היחידה שעמדה לרשות תושבי היישוב הייתה מוניות שירות.
בהפעלתו של הקו הוחל באופן ניסיוני בשבוע שעבר והוא יחנך רשמית מחר (ג'). בקווים מדווחים על 2,200 נוסעים ביום חמישי האחרון - קרוב לתחזיות החברה ל-2,500-3,000 נוסעים ביום. הקו יפעל בימי חול בתדירות של אחת לחצי שעה בשעות 05:30-21:15. ל"גלובס" נודע כי העלות הכספית הכרוכה בהפעלת הקו מסתכמת ב-2.2 מיליון שקל, והיא כוללת 5 אוטובוסים והוצאות שיווק ופרסום.
במסגרת התכנית הרב-שנתית "נתיבי ישראל" משקיע משרד התחבורה בתשתיות תחבורה ציבורית באוכלוסיות הלא-יהודיות כ-400 מיליון שקל. בדומה לתעריפים המוזלים הנגבים מנוסעים חרדים בקווי המהדרין מחיפה או ביישובים הדרוזים בכרמל, גם כאן אישר משרד התחבורה לגבות מחיר מופחת של 5.1 שקל לנסיעה (ומכאן, שההכנסות מהקו לפני סבסוד משרד התחבורה נאמדות במיליוני שקלים בודדים).
לשם השוואה, מחיר נסיעה בקווי דן מפתח תקווה לפארק אפק בראש העין הסמוכה לכפר הערבי עומד על 6 שקלים. ממשרד התחבורה נמסר כי "תעריפי התחבורה הציבורית נקבעים בהתאם לתעריפים המקובלים בחברת האוטובוס ובהתאם לגודל הישוב, ולא על סמך מחירים בחברות אוטובוסים אחרות".
מנכ"ל קווים דרור בריל, מסר כי "המגזר הערבי פיגר במשך שנים מבחינת תשתיות תחבורה. ההצלחה שיש לקו כבר עם פתיחתו מוכיחה שיש ביקוש רב וצורך אמיתי בתחבורה ציבורית יעילה במגזר הערבי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.