המכירות הקמעונאיות בארה"ב בחודש מארס עלו ב-0.4% והסתכמו ב-396.3 מיליארד דולר, לעומת צפי לעלייה של 0.5%, כך דיווח היום משרד המסחר בארה"ב ועידכן כלפי מעלה את הנתונים לחודש פברואר לעלייה של 1.1%. העלייה במכירות הקמעונאיות בחודש מארס היתה המתונה ביותר שנרשמה מאז יולי שעבר.
מדובר בחודש התשיעי ברציפות בו נרשמות עליות בכירות הקמעונאיות, ונראה כי השיפור בשוק העבודה עוזר לאמריקנים להתמודד עם עליות מחירי הדלק והמזון. נציין כי מרביתה של העלייה במארס נבעה מעליית מחירי הדלק. בניטרול עליית מחיר הדלק חלה במארס עלייה של 0.1% במכירות הקמעונאיות.
להוציא את הירידה בשיעור של 1.7% שחלה במכירות כלי הרכב במארס, נרשמה במכירות הקמעונאיות עלייה של 0.8%, מעל לצפי האנליסטים לעלייה של 0.7%. מכירות הליבה, בניטרול כלי רכב, דלק וחומרי בנייה, עלו ב-0.4% במארס לאחר שבפברואר נרשמה עלייה של 1.1%.
החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט, שהיו גם קודם לכן חזקים, ממשיכים לטפס לאחר פרסום הנתונים.
לאחר תחילת המסחר, פירסם משרד המסחר האמריקני כי המלאים העסקיים בארה"ב עלו בפברואר ב-0.5% והיקפם הסתכם ב-1.46 טריליון דולר, הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2008. הנתון לחודש ינואר עודכן מעלה לעלייה של 1%. נציין כי הכלכלנים בוול סטריט ציפו לעלייה של 0.8% בפברואר.
המלאים העסקיים מהווים מרכיב מרכזי בשינויים בצמיחת התוצר, והעלייה המתונה מהצפי שעליה דווח היום, עשויה לגרום לכלכלנים להפחית את תחזיותיהם ל-GDP ברבעון הראשון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.