משחק ילדים: האם מניית Kid's Brands שווה קנייה?

חברת Kid's Brands מדגימה בפנינו כיצד ניתן לשחק בעולם הילדים גם עם הטבות מס ■ האם זה הופך אותה לראויה להשקעה

חלק מרעיונות ההשקעה שלי נובעים מהסיטואציות המקיפות אותי בחיי היומיום. אחת מהן היא הכמות הבלתי מבוטלת של חברים ההופכים להורים בפעם הראשונה, ומהווים מטרה לתעשייה שהופכת את הצרכים החומרניים הראשונים של הילד לכסף.

באופן כללי ניתן לחלק את החברות הפועלות בתחום לשתי אפשרויות השקעה: הראשונה, חברות מוצרים, שמהם נאלצים לרכוש לאורך מספר שנים, כמו למשל טיטולים ותחליפי חלב; השנייה, חברות מוצרים לרכישה חד-פעמית, כמו מיטת תינוק או עגלה.

חברת Kid's Brands (סימול: KID) מייצרת מגוון רחב של מוצרי תינוקות, שנמכרים תחת 4 מותגים עיקריים: SASSY, מוצרים בעלי תו תקן, כגון סינרים ומשחקים לאמבטיה; Kids Line ו-CoCaLo, שמציעות ליין רחב של דגמי עיצוב לחדר התינוק; ו-LajObi, מותג שרכשה באחרונה, ודרכו היא מציעה קו רהיטים מעוצבים לחדרי תינוקות.

החברה לא מפעילה חנויות כלל, אלא מוכרת את מוצריה דרך חנויות קמעונאיות לתינוקות. היא פועלת בשוק תחרותי מאוד, אך יש לה יתרון חזק, שיכול להוות גם חסרון: 48.6% מהכנסותיה מגיעים ממכירת המוצרים שלה ברשת "טויס אר אס", 9% מרשת טארגט, ועוד 9% מרשת וול מארט - כך שהיא נשענת על מעט מאוד לקוחות. בנוסף, היא מייצרת קו מוצרים בלעדי עבור ענקית כמו דיסני.

שורת הרווח נאה, אך מטעה

בשלוש שנות המיתון האחרונות הגדילה החברה את ההכנסות שלה מ-229 מיליון דולר ל-275 מיליון דולר. זאת בעת ששולי הרווח התפעולי שלה עומדים על 8% בשנה - בהתאם לרמות בענף.

שורת הרווח נראית טוב, אך מטעה. חלקו נובע מהטבות מס שונות - מה שמציג רווח גדול יותר ממה שהחברה מרוויחה בפועל. לצורך הדוגמה, הרווח השנתי ב-2010 מציג מכפיל רווח זול מאוד 4.3. אך כאשר מסדרים את המספרים ומכניסים הוצאת מס רגילה - המכפיל קופץ ל-14.

Kid's Brands טוענת, שהיא מקבלת החזר מס על הפסדים בגין ירידת ערך בנכסים הלא מוחשיים - מה שמחזיר לה כסף מסעיף המסים הנדחים. נכון לדיווח האחרון, יש לחברה עוד 40 מיליון דולר במסים נדחים, כך שהיא יכולה להמשיך להעביר כספים ולהגדיל את שורת הרווח.

החברה נושאת חוב לטווח הארוך של 41 מיליון דולר, מול שווי שוק של 149 מיליון דולר. מדובר בחוב בנקאי ולא אג"ח, וזהו חסרון במקרה שהבנק יבקש את הכסף באופן מיידי. נכון להיום לא נצפית כאן בעיה, כיוון שהחברה מציגה עמידות טובה בהוצאות המימון, כך שיש כאן בהחלט איתנות מאזנית.

Kid's Brands היא שחקנית ותיקה, ונראה כי רק בשנים האחרונות חזרה לצמוח, אך השוק מתנהג כלפיה בצורה הפוכה. כאשר הצמיחה שלה הייתה בסימן שאלה, ב-2007, תומחרה המניה פי 6 ממחירה הנוכחי היום. כעת, כאשר היא מציגה צמיחה גדולה יותר המגלמת רווח גדול יותר, השוק מתמחר אותה במחיר שניתן להסתכל עליו כזול. אך הדבר תלוי בנושא המס שציינתי. בנוסף, נזכיר שלחברה חשיפה גדולה לשוק, וסביר להניח שעם המשך ניהול נכון - החשיפה הזו יכולה רק לגדול.

נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון: מדובר בחברה בעלת שווי שוק קטן, ולכן היא תנודתית יותר.

21% מההון הכולל של Kid's Brands מוחזק על ידי ההנהלה ואנשי פנים. העסק מאוד פשוט להבנה, ובעל פעילות בענף חזק מאוד.

ודבר נוסף: אל תצפו כאן לדיבידנד, והחברה לא מבצעת רכישת מניות. אבל כל עוד היא משקיעה כספים בצמיחה, אז ניתן להתמודד עם זה.

בשורה התחתונה: אני לא מוצא ב-Kid's Brands הזדמנות, אבל ניתן לומר שהיא מעניינת. הבעיה שלי היא עם התחרות, נושא הרווח ומשחקי המס שלה. עם זאת, כאב לילדים קטנים אני בהחלט יכול להבין את הערך במוצרים שלה.

* הכותב הוא יועץ חיצוני לקרן הנאמנות אלומות ספרינט מניות ערך חו"ל, ואינו בעל רישיון לייעוץ השקעות או ניהול תיקים. אין לראות בכתוב המלצה להשקעה בשוק ההון. הקרן או מתי עשויים להחזיק בני"ע המוזכרים בטור

mati@valueoak.com