הערכות: התלות של אפל ביפן תסכן את מכירות החברה

אפל תפרסם היום את דוחות הרבעון הראשון ■ האנליסטים מעריכים: האסון ביפן יכבידו על תחזית הרווח של אפל לרבעון השלישי וכן על המכירות ברבעון

לקראת דוחות אפל , מתפרסמת אינדיקציה של אפקט האסון ביפן על התוצאות הכספיות של אפל: אנליסטים מעריכים היום (ד') כי רעידת האדמה שפקדה את יפן לפני חודש והצונאמי הקטלני יכבידו על תחזית הרווח לרבעון השלישי, על המכירות וכן על הרווח השולי. ההשלכות על התוצאות הכספיות של אפל נובעת מעלייה במחירי המרכיבים של מוצרי אפל וכמו כן שיבושים בייצור.

יפן היא המקור לכמה מרכיבים משמעותיים במוצרי אפל כמו זיכרון פלאש, סוללות, מסך מגע. יצויין כי אפל טרם ערכה דיון לגבי השפעת רעידת האדמה הקטלנית בעוצמת 9-11 בסולם ריכטר שפקדה את יפן ב-11 במארס.

אפל, חברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק, מתמודדת עם מחסור באספקה בשל רעידת האדמה. היום תפרסם אל את דוחותיה והמשקיעים ממתינים לתחזית לרבעון השני במטרה לבדוק את השפעת המחסור על המכירות. "המשקיעים ירצו לבדוק עד כמה שרשרת האספקה חזקה ועד כמה גיבוי יש לחברה", אמר Giri Cherukuri, אנליסט ב- Oakbrook Investments. בנוסף רוצים המשקיעים לקבל אינדיקציה לגבי משך הזמן של ההשפעה, האם מדובר בהשפעה זמנית או שמא במעניין מתמשך יותר.

נזכיר כי התחזית לתוצאות אפל היום עומדות על עלייה ברווח הנקי לרמה של 5.39 דולר למניה.