הסטארט-אפ Currensee גייס 4 מיליון דולר

זהו סבב גיוס שלישי, שמעלה את סך ההשקעה בחברה ל-16.8 מיליון דולר ■ הסכום המינימלי שיש להשקיע כדי להשתמש באתר הוא 5,000 דולר

הסטארט-אפ Currensee, שהקימו היזמים הישראלים אסף יגאל (סמנכ"ל המוצר) ואבי לבנטל, השלים סבב גיוס שלישי בהיקף של 4 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים - קרנות ההון סיכון North Bridge, Egan, ו-Vernon & Park. עד כה השלימה החברה שלושה סבבי גיוס (כולל הנוכחי), בסך כולל של 16.8 מיליון דולר.

Currensee הוקמה ב-2008 והיא מציעה רשת חברתית המאפשרת לכל משתמש שאינו בקיא ברזי המסחר במט"ח (פורקס), להשקיע בכלי פיננסי זה וליהנות מחוכמת הקהילה בתחום. הפיצ'ר המרכזי של החברה -Trade Leaders Investment Program , מאפשר לכל משקיע ליצור לעצמו רשימת פרוטפוליו אישית, הכוללת את המשקיעים הטובים ביותר שנמצאים ברשת החברתית.

רשימת המשקיעים המובילים מתעדכנת כל הזמן, והיא מתבססת על אלגוריתם שמשקלל את ביצועי משקיעים, ההיסטוריה שלהם, רמת הסיכון וההחזר על ההשקעה. המשתמשים מצדם יכולים לעקוב בזמן אמת אחר פעולות המסחר של המשקיעים הנבחרים, ולהרוויח מהניסיון והידע שלהם.

ההרשמה מחייבת את המשתמש לסכום השקעה מינימלי של 5,000 דולר.

החברה גובה עמלה חודשית בשיעור של 2% מסך ההון שנמצא בחשבון המשתמש, נוסף על 20% עמלה הנגזרים מהרווחים שצבר המשתמש.

אלה מאפשרים לחברה לתגמל את המשקיעים המוצלחים שחושפים את שיטות המסחר שלהם לטובת הקהילה.

"הלקוחות שלנו משקיעים דרכנו בעיקר בשל ההחזרים הנמוכים והיעדר השקיפות שמלווים את אופני ההשקעה המסורתיים", אמר דייב למונט, המנכ"ל האמריקני של החברה, שהחליף את לבנטל בתפקיד.

"אנחנו מנגישים את שוקי המט"ח העולמיים לכל משקיע שמחפש להתקדם מעבר לשוק המניות".

על-פי נתוני האתר, קרוב ל-3 מיליון משתמשים כבר סחרו במערכת של Currensee. ההון שגויס יסייע לחברה לפתח כלי מסחר חברתיים נוספים, להרחיב את הפעילות בשווקים נוספים, ובהם אירופה ואסיה, ולגייס עובדים חדשים.

החברה ממוקמת בבוסטון שבארה"ב, והיא מעסיקה 20 עובדים. באחרונה פתחה סניף חדש בבריטניה.