חברת התעופה האירית ריאנאייר (Ryanair , סימול בלונדון: RYA), פועלת בתחום הטיסות המוזלות (Low Fare) קצרות הטווח, ומפעילה יותר מ-1,400 טיסות ביום, אשר יוצאות מ-44 שדות תעופה ל-27 מדינות שונות. הפעילות בשוק הבריטי מהווה כ-20% מתעבורת הטיסות שלה. השוק האיטלקי הוא הצומח ביותר, עם 19%. ספרד שלישית עם כ-18%, וגרמניה רביעית עם כ-10%.
מניית החברה נחתכה בשנה האחרונה על רקע עליית מחירי הדלק, וחששות מהאטה בצמיחה, אך היא מהווה הזדמנות קנייה נדירה. RYA נסחרת בשפל היסטורי מבחינת מכפילי הון ומכירות, ולפי מכפיל רווח חזוי שלנו ל-2011 של 9.9 - לעומת ממוצע ההיסטורי בעשור האחרון של 13-14. במחירים הנוכחיים היא נסחרת קרוב לשווי הנכסי הנקי שלה (NAV) - עניין נדיר אצלה.
אנו סבורים ש-RYA יכולה לייצר תזרים מזומנים חופשי של כ-2 מיליארד אירו בשלוש השנים הקרובות, גם לאחר שאנו לוקחים בחשבון את עליית מחירי הדלק. יחד עם 2.2 מיליארד אירו, שיש לה כבר עכשיו במאזן, היא עשויה לשלם דיבידנד מכובד למשקיעים. בהנחה שריאנאייר תשלם דיבידנד מיוחד של מיליארד דולר ב-2013, המשקף תשואה של כ-20% - ישקף הדבר למניה מכפיל עתידי נמוך של 6.
אך עליית מחירי חבית הנפט מחייבים אותנו להנמיך את הרווח הנקי החזוי למניה, ובהתאם לכך את מחיר היעד למניה מ-4.85 אירו ל-4.6 אירו - גבוה בכ-37% מהמחיר הנוכחי. ההמלצה נותרת על "תשואת יתר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.