72% מהאמריקנים: תומכים בהעלאות מסים לעשירים

סקרים שנערכו בארה"ב מעידים על תמיכה גורפת ביוזמת הנשיא אובמה להעלות את המסים לעשירים ■ הבעיה: יוזמה זו תוכל לצאת לדרך רק ב-2013

72% מהאמריקנים תומכים ביוזמת הנשיא ברק אובמה להכביד את נטל המס לעשירים. כך עולה מסקר של ה"ניו יורק טיימס" ורשת CBS. הסקר מראה שגם בקרב הרפובליקנים, המזוהים כמיטיבים עם השכבה האמידה יותר בארה"ב, ישנו רוב להעלאת מסים לעשירים.

לפי הסקר, 72% מהאמריקנים תומכים בהעלאות מסים למי שנהנה מהכנסה שנתית של יותר מ-250 אלף דולר, החל משנת 2013. 55% מהרפובליקנים תומכים גם כן ביוזמה, לצד 83% מהדמוקרטים ו-74% מה"עצמאים" (שמגדירים עצמם כמי שאינם מזוהים עם שום מפלגה).

גם סקר דומה שערכה רשת ABC עם ה"וושינגטון פוסט" העלה תוצאות זהות למדי: 72% מהאמריקנים סבורים כי העלאת המס לעשירים תסייע לארה"ב להפחית את הגירעון העצום שלה.

בדצמבר האחרון האריך ממשל אובמה את הטבות המס שהשיק ממשל בוש בתחילת המשבר הכלכלי, הטבות מס שתקפות גם למיליונרים ומיליארדרים. אותן הטבות תקפות עד סוף שנת 2012, כך שיוזמת אובמה להעלות מסים לעשירים תוכל להיכנס לתוקף רק ב-2013. בנובמבר 2012, נזכיר, יתקיימו בחירות לנשיאות וניצחונו של אובמה כלל לא בטוח, עקב הירידה החדה בפופולריות שלו בציבור.