"התכוננו לאינפלציה - קנו מניות וולס פרגו, JP מורגן וסיטי"

מייקל יושיקמי מ-YCMNET Advisors בראיון ל-CNBC: הריבית בארה"ב תעלה בתחילת 2012, מה שישפר את רווחי הבנקים

על המשקיעים להתחיל להתכונן לעליית האינפלציה בארה"ב, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות רכישת מניות בנקים. כך מעריך מייקל יושיקמי, מנכ"ל ומייסד בית ההשקעות YCMNET Advisors, בראיון לרשת הטלוויזיה CNBC.

יושיקמי צופה שמדד המחירים לצרכן בארה"ב יעלה ב-3% ברבעון השלישי (בבחינה שנתית), לעומת 2.7% היום. לדבריו, האצת האינפלציה הצפויה תדחק בפדרל ריזרב להתחילת להעלות את הריבית במשק כבר בתחילת שנת 2012, מה שיגדיל את רווחי הבנקים עקב הגידול ברווח המימוני שלהם בתרחיש זה.

גם בתוך הפד ישנן לאחרונה קריאות המזהירות מפני התחממות האינפלציה, בעיקר בשל עליית מחירי הסחורות והמזון. חבר הפד צ'רלס פלוסר, למשל, טען לאחרונה כי יש להפסיק את המדיניות המוניטרית המרחיבה ולהתחיל בצעדי ריסון על מנת למנוע התחממות האינפלציה. פלוסר חבר בוועדת השוק הפתוח של הפד, אשר מקבלת את ההחלטות המוניטריות.

בנוסף, לאחרונה פורסמו נתוני מאקרו טובים שמעידים על שיפור במצב הכלכלה האמריקנית, בין אם מדובר בנתוני תעסוקה חיוביים ובין אם בנתונים טובים משוק הנדל"ן. יושיקמי מעריך כי העלאות הריבית הצפויות בשנה הבאה, יחד עם הגידול שצפוי להימשך במתן האשראי נוכח ההתאוששות הכלכלית, יתרמו לגידול ברווחי הבנקים. הוא גם מציין שהגידול בהלימות ההון של הבנקים האמריקניים הופך אותם אטרקטיביים יותר לעומת הבנקים באירופה.

"הבנקים בארה"ב חזקים יותר מהבנקים באירופה", אמר יושיקמי והמליץ על 3 מניות בנקים מומלצות: וולס פרגו , JP מורגן וסיטי .