נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית טבע התאוששה בכ-1.6%

המשקיעים הישראלים התרכזו בעיקר במניית טבע , הלא היא "מניית העם", שנפלה ב-8.5% במחזור חריג ביום חמישי ■ מכירות הבתים החדשים עלו בכ-11.1% בחודש מארס

לאחר שחיפשו כיוון לאורך כל יום המסחר, הבורסות בוול סטריט ננעלו הערב (ב') במגמה מעורבת. הבורסות בניו-יורק פתחו את המסחר ביציבות עם נטייה לירידות לאחר שחזרו מחופשת "יום שישי הטוב". כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר, פורסמו נתוני נדל"ן שהראו כי מכירות הבתים החדשים עלו בכ-11.1% בחודש מארס, ואז המסחר עבר לירידות קלות לתקופה קצרה. לאחר מכן, המסחר המדדים התאוששו מעט ונסחרו במגמה מעורבת עד הנעילה. בסיום המסחר, הנאסד"ק עלה בכ-0.2%, הדאו-ג'ונס וה-S&P500 ירדו בכ-0.2% כל אחד.

בבורסת הסחורות של ניו-יורק, הזהב עלה ב-0.4% ונסגר במחיר שיא של 1,509.1 דולר לאונקיה. מדובר בשיא השישי ברציפות במחיר הזהב. לעומת זאת, הכסף זינק ב-2.4%למחיר של 47.149 דולר לאונקיה. מחיר הנפט איבד בכ-0.1% וננעל במחיר של 112.28 דולר לחבית.

"תחזית הצמיחה של ארה"ב נראית מעודדת", אמר לסוכנות בלומברג איוקו סרה, אסטרטג בבית ההשקעות היפני Sumitomo Trust & Banking. "הדוחות הכספיים של החברות נראים טוב גם כן. נתוני הנדל"ן שיפורסמו היום יעידו על שיפור מהחודש הקודם".

נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש מארס פורסמו בשעה 17:00. אנליסטים בוול סטריט העריכו כי המכירות יעלו לרמה של 280 אלף יחידות דיור. אמנם, הנתונים הצביעו על עלייה מפתיעה של 11.1% לרמה של 300 אלף יחידות דיור, לעומת רמה מתוקנת של 270 אלף בחודש פברואר. בהמשך השבוע יפורסמו נתוני מאקרו חשובים אחרים, כמו למשל הזמנות למוצרים בני קיימא בחודש מארס, החלטת הריבית והודעת יו"ר הפד בן ברננקי בדבר הפסקת רכישות האג"ח, נתוני הצמיחה לרבעון הראשון ונתוני הצריכה הפרטית לחודש מארס.

ביום שישי לא התנהל מסחר בארה"ב לרגל "יום שישי הטוב", אולם ביום חמישי עלה מדד ה-S&P 500 ב-0.5% לרמה הגבוהה ביותר מאז ה-18 בפברואר, על רקע דוחות כספיים טובים מהצפוי של אפל ומורגן סטנלי. לפי נתוני בלומברג, הדוחות הכספיים שפורסמו עד כה הראו על רווחים הגבוהים ב-9.8% מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים.

"ציפינו לעונת דוחות כספיים טובה וזה מה שבאמת אנו מקבלים עד כה", אמר ג'ים מקדונלד, אסטרטג ההשקעות של Northern Trust. "הדוחות הכספיים באמת מעידים על התאוששות כלכלית גלובלית".

מניית טבע במרכז הבמה

מדד ה-S&P 500 עלה ב-6.3% מתחילת השנה לאחר שרשם בשנה שעברה תשואה חיובית של 13%, כאשר המניות במדד נסחרות במכפיל רווח ממוצע של 13.7 על הרווח החזוי השנה, לעומת מכפיל היסטורי של 18.1 בעשור האחרון, מה שמראה כי המדד זול בראייה היסטורית (אם תחזיות הרווח השנה אכן יתממשו).

מניות הטכנולוגיה ריכזן עניין רב על רקע הדוחות הכספיים החזקים מהצפוי שפרסמה חברת השבבים AMD לאחר הסגירה בליל חמישי.

גם חברת IGT הציגה דוחות שעקפו ב-2 סנט למניה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח.

אך המשקיעים הישראלים התרכזו בעיקר במניית טבע , הלא היא "מניית העם", שנפלה ב-8.5% במחזור חריג ביום חמישי. הסיבה לנפילה, כזכור, הייתה פרסום נתונים טובים של חברת ביוג'ן על ניסוי בתרופת BG-12, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. התוצאות היו טובות יותר מאלה של התרופה המקבילה של טבע, לקווינימוד, למרות שטבע עצמה הודיעה כי לא ניתן להשוות בין 2 הניסויים בשל שיטת מדידה שונה. בכל אופן, ביום שישי דיווח ה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) על כ-100 מטופלים שנטלו את תרופת הטיסברי של ביוג'ן (המיועדת גם היא לטיפול בטרשת נפוצה) ולקוח בדלקת מוח נדירה וקטלנית. החדשות הללו מחזירים למוקד את נושא הבטיחות, סוגיה בה מתפארת טבע לא מעט פעמים.