יותר מחודש לאחר האסון ביפן, הורידה השבוע סוכנות הדירוג S&P את הדירוג למניות סקטור הרכב. זאת, עקב פגיעה אנושה במערכי הייצור של יצרניות הרכב המרכזיות בעולם, אשר התבססו בעיקרם על מפעלים המצויים ביפן, ונפגעו מהאסון.
בדוח של סוכנות הדירוג S&P שפורסם השבוע, מתחוור עד כמה מצב הסקטור הורע בעקבות המשבר. האנליסטים ב-S&P הורידו את התחזיות של שש מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, ביניהן טויוטה , ניסן , הונדה ומיצובישי .
מסוכנות הדירוג נמסר אמש (ב') כי צפויים קיצוצים בתפוקות הייצור של כל יצרניות הרכב המופיעות בדוח, וזאת עקב פגיעה אנושה בתפוקות הייצור במפעליהן של החברות ביפן, אשר נפגעו כתוצאה מהאסון בפקד את המדינה בחודש שעבר. כך, דיווחה למשל הונדה כי תפוקות הייצור העולמיות של החברה נפגעו ב-30%.
יצרניות הרכב, מצידן, יצאו באחרונה בשלל הצהרות לתקשורת על כך שייתכן וייקח זמן עד שיוכלו לשוב לתפוקות הייצור שלהן כפי שהיו בשגרה. נציין כי מניותיהן של היצרניות טויוטה והונדה איבדו כ-14% מערכן בחודש מארס, כאשר מנייתה של ניסן צונחת ב-12%.
ב-S&P העניקו דירוג השקעה לכל אחת מיצרניות הרכב, פרט למנייתה של מיצובישי אשר דורגה B+, ארבע דרגות בלבד מדירוג זבל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.