חברת RIM הקנדית, יצרנית הבלקברי, פתחה היום (ג') את חנות האפליקציות App World גם לישראלים, לאחר זו הייתה חסומה באופן קבוע לגישה של צרכני סלולר מקומיים. פתיחת החנות יכולה להשפיע בצורה משמעותית על מכירות מכשירי הבלקברי בישראל, מכיוון שצרכנים רבים העדיפו שלא לרכוש את המכשירים של RIM לאור העובדה שלא ניתן היה ליהנות מאפליקציות כמו בטלפונים חכמים אחרים.
הפתרונות שהיו קיימים בשוק עבור צרכני הבלקברי היו הקלדה של כתובות ישירות לאתרי חברות האפליקציות או ניסיונות להגיע בדרכים עקיפות ל-App World של מדינות אחרות.
על-פי נתוני חברת IDC ישראל, נתח השוק של בלקברי בישראל עמד אשתקד על 3%, כשבתחום מערכות ההפעלה לסמארטפונים מחזיקה RIM נתח של 6% לעומת 55% של סימביאן מבית נוקיה, המובילה את השוק. ב-IDC ישראל מעריכים כי נתח השוק של RIM יעמוד על 10% השנה.
כמות האפליקציות ב-App World נחשבת לנמוכה משמעותית לעומת ההיצע הרחב הקיים בחנויות של גוגל ואפל. נכון לחודש מארס השנה, בחנות של RIM יש 20 אלף אפליקציות לעומת 250 אלף בחנות האנדרואיד של גוגל ו-350 אלף בחנות של אפל. ההיצע המצומצם יחסית של RIM עדיין גדול יותר מזה שקיים בחנות של מיקרוסופט, בה נמצאים רק 9,000 אפליקציות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.