האחים רני ועדי צים, בעלי השליטה בחברת צים שיווק (רשת המזון כמעט חינם), מנהלים מגעים למכירת 10% ממניות החברה לידי משקיעים מוסדיים.
מקורות בחברה מסרו כי מספר גופים מוסדיים הביעו התעניינות ברכישת המניות, וזאת לאחר שבהנפקה הראשונית שלה לבורסה נמנעו המוסדיים ליטול בה חלק. בין המתעניינים: פסגות, מגדל ואקסלנס נשואה.
האחים מבקשים ככל הידוע לקבל את מחיר השוק, המשקף לכמעט חינם שווי של כ-490 מיליון שקל. כך, אם הדבר יעלה בידם, יחלקו ביניהם השניים תמורה בסך של כ-50 מיליון שקל.
יש לציין כי ערב הנפקת החברה אשתקד משכו האחים צים דיבידנד של 50 מיליון שקל מהחברה.
מהלך המכירה - שמנוהל בידי גיזה-זינגר-אבן - נועד בין היתר להגדיל את החזקות הציבור בה ל-25%, כדי לאפשר את כניסת החברה למדדים המובילים ולהגדיל את הסחירות בה. כיום חולשים האחים צים על 85% ממניות צים שיווק, ורק 15% מהן נמצאים בידי הציבור. בעקבות הדיווח על המכירה הצפויה ירדה היום מניית החברה ב-2.9%.
צים שיווק הונפקה לראשונה בבורסה של תל-אביב בספטמבר האחרון, אז גייסה כ-50 מיליון שקל לפי שווי של כ-300 מיליון שקל לפני הכסף. שווי החברה הנוכחי משקף תשואה של יותר מ-35% על ההנפקה, אבל הוא רחוק ב-25% מהשיא שנרשם בחודש ינואר.
נכון לסוף חודש מארס, מפעילה רשת מחסני כמעט חינם 27 סניפים. בשנת 2010 רשמה הרשת צמיחה של 36% במכירות, שהסתכמו ב-1.05 מיליארד שקל. עיקר הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים, אולם גם המכירות בחנויות הזהות צמחו ב-3.56%. בשורה התחתונה רשמה הרשת זינוק של 55% ברווח הנקי, ל-39 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.