פרויקט כביש 531 שוב יוצא לדרך: סולל בונה זכתה במכרז הראשון שהוציאה בינואר החברה הלאומית לדרכים (מעצ לשעבר) לסלילת כביש הרוחב המהיר בין כפר סבא להרצליה, כך נודע ל"גלובס".
החברה, בניהולו של ירון קריסי, גברה על 20 חברות קבלניות אחרות, בהן השחקניות הגדולות בענף - דניה סיבוס , שפיר הנדסה, קל בנין ואוליצקי. סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי זכתה במכרז לאחר שהציעה 55 מיליון שקל עבור בניית מחלף ג'לג'וליה תוך 21 חודשים בלבד בשיטת Design-Build (תכנון וביצוע).
עד כה הוצאו למכרז שניים מתוך ששת המכרזים המרכיבים את הפרויקט, שנועד לסלול את הכביש באורך 15 ק"מ בין כביש 6 באזור כפר סבא במזרח להרצליה במערב, כולל הנחת מסילת רכבת לאורך תוואי הכביש, הארכת נתיבי איילון צפונה לכיוון קיבוץ שפיים והנחת קו מים של מקורות. עלות כל המכרזים בפרויקט נאמדת ב-3-4 מיליארד שקל, והמשתתפים בו מתחרים גם על טווח הזמן הקצר ביותר לביצוע ("מכרז A B").
בגלגולו הקודם זכתה שפיר הנדסה בשליטת האחים שפירא (זכיינית הנתיב המהיר בכביש 1) לסלול את הכביש בכללותו, אך בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, היא לא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית והזיכיון נשלל ממנה בפברואר אשתקד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.