האחים רני ועדי צים, בעלי השליטה בחברת צים שיווק (רשת המזון כמעט חינם), מכרו 10% ממניות החברה למשקיעים מוסדיים תמורת 47 מיליון שקל. מתוך כך רכשה מגדל 4.5% מהמניות בחברה - כך נודע ל"גלובס".
ל"גלובס" נודע עוד כי הביקוש היום (ג') היה גבוה מההיצע, וכי מגדל מתכוונת להגדיל את האחזקה בצים שיווק.
מחיר המכירה משקף את מחיר מניית צים שיווק בפתיחת המסחר היום, לאחר שאתמול (ב') איבדה המניה 2.9% מערכה. במסחר היום המניה עולה בשיעור של 4%.
כל אחד מהאחים צים ישלשל לכיסו 23.5 מיליון שקל, וזאת לאחר שערב הנפקת החברה אשתקד משכו האחים צים דיבידנד של 50 מיליון שקל מהחברה.
מהלך המכירה - שנוהל בידי גיזה-זינגר-אבן - נועד בין היתר להגדיל את החזקות הציבור בה ל-25%, כדי לאפשר את כניסת החברה למדדים המובילים ולהגדיל את הסחירות בה. עד כה חלשו האחים צים על 85% ממניות צים שיווק, ורק 15% היו בידי הציבור.
צים שיווק הונפקה לראשונה בבורסה של תל-אביב בספטמבר האחרון, אז גייסה כ-50 מיליון שקל לפי שווי של כ-300 מיליון שקל לפני הכסף. שווי החברה הנוכחי משקף תשואה של יותר מ-35% על ההנפקה, אבל הוא רחוק ב-25% מהשיא שנרשם בחודש ינואר.
נכון לסוף חודש מארס, מפעילה רשת מחסני כמעט חינם 27 סניפים. בשנת 2010 רשמה הרשת צמיחה של 36% במכירות, שהסתכמו ב-1.05 מיליארד שקל. עיקר הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים, אולם גם המכירות בחנויות הזהות צמחו ב-3.56%. בשורה התחתונה רשמה הרשת זינוק של 55% ברווח הנקי, ל-39 מיליון שקל.
היום חנכה החברה סניף חדש בנתיבות, סניף שמותאם לאוכלוסייה החרדית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.