חברת הקלינטק הישראלית Aquarius Technologies גייסה 4 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הישראלית אוורגרין. כך נודע ל"גלובס". זהו סבב הגיוס השני של החברה, וההון יועבר לה בשתי פעימות שוות של 2 מיליון דולר כל אחת.
ד"ר יפים מונוסוב הקים את החברה ב-2003, והיא עוסקת בתחום טיהור השפכים. עד היום היא גייסה כ-7 מיליון דולר מקרן L-Capital של יונתן לייטרסדורף. עבור אוורגרין זו השקעה שנייה בחברת קלינטק אחרי Pentalum, שמפתחת מערכות למדידת רוח.
הכנסות של 8 מיליון דולר
אקווריוס היא חברה יוצאת דופן בנוף המקומי. בשנת 2010 היא רשמה הכנסות בהיקף של 8 מיליון דולר, היא קרובה לאיזון תקציבי וככל הנראה בשנת 2011 היא תהיה רווחית. היא מפתחת ומתקינה אלמנטים ייחודיים בבריכות חמצון, המונעים היווצרות בוצה בתהליך הטיהור.
עדי גן, שותף באוורגרין, אומר כי "בוצה היא הבקטריות שניזונו וטיהרו את השפכים והפכו אותם למים ראויים לשימוש. אגני הטיהור הם בדרך-כלל אגנים גדולים שאליהם מוזרמים מים. הבקטריות 'אוכלות' את החומרים האורגניים, ונותרים מי שפכים מטוהרים והבוצה".
לדברי עידן מור, מנהל השקעות באוורגרין, מי שזקוק למכשיר הם "רשויות מקומיות ותאגידים שיש להם בריכות טיהור. הם צריכים להיפטר מהבוצה וזו משימה יקרה ולא פשוטה. לא פעם צריך לטהר אותה לפני שמפנים אותה, לעיתים אזורי ההטמנה שלה מרוחקים מהאתר עצמו, ובחורף אי אפשר לטמון את הבוצה כי האדמה קפואה ויש לאחסן אותה. כל אלה הוצאות גדולות של הרשויות שאקווריוס מונעת".
מתקן בינוני עולה מיליון שקל, וגן ומור מדגישים כי המוצרים עובדים ופועלים אצל לקוחות כבר שנים רבות.
* איך אקווריוס הצליחה להגיע לרמת מכירות נאה?
גן: "אחד מהכשלים בתחום הקלינטק הוא ההגעה לשוק, וזו לא בעיה רק של החברות הישראליות. אקווריוס כבר הגיעה לשוק והיא מצליחה בו יפה. הקרדיט מגיע ליונתן לייטרסדורף, המשקיע הראשון בחברה, שמינה את תום פוקורסקי למנכ"ל לפני שלוש שנים. הוא בין היחידם בישראל עם ניסיון במכירה בשוק הזה - הוא היה יזם של חברת סניטר שנמכרה בשנת 1999 לחברת האנרגיה ITT, ושם ניהל את חטיבת הטיהור; הוא מכיר את השוק ואת הלקוחות והם אותו. בארה"ב יש לנו כמה מתקנים באתרים שעובדים, ואנחנו מאמינים שבשנה הקרובה החברה תרשום גידול של 50%-70% בהכנסות".
* מה מודל ההשקעה שלכם בקלינטק?
גן: "לקח לנו שלוש שנים מאז שהתחלנו לחקור את התחום ועד שעשינו השקעה ראשונה. ניסינו לחשוב מה יהיו התחומים שבהם החברות הישראליות יוכלו להצליח. זה דומה להיי-טק הקלאסי, כלומר כדאי להישאר בתחומים הפריפריאליים ולא להתחרות ב-GE ובגדולות אחרות, אלא לפתח מוצרים משלימים לשלהן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.