אמיר שביט, סמנכ"ל הכספים הפורש של רכבת ישראל, הצטרף לקבוצת אדלטק, היזמית הגדולה בישראל המתמחה בהקמת תחנות כוח וקוגנרציה על בסיס שימוש בגז טבעי. שביט, 38, מילא את מקום מנכ"ל הרכבת לאחר התפטרותו הראשונה של יצחק הראל.
לרכבת הגיע שביט מאגף תקציבים באוצר, שם שימש מאז שנת 2000 כרכז תחום האנרגיה והמים ומ-2005 כרפרנט תחום התחבורה. לדבריו הוא החליט להצטרף לקבוצת אדלטק מתוך בחירה לאחר שמיצה את תפקידו ברכבת ישראל: "לאחר כ- 10 שנים בסקטור הציבורי ברצוני לתרום לפתוח תשתיות מצד המגזר העסקי ומכאן הצטרפותי לאדלטק".
מנכ"ל אדלטק, אודי וילד, ברך על הצטרפותו של שביט לקבוצה אותה הגדיר כתוספת כוח משמעותית: "אנו מברכים על הצטרפותו של אמיר שביט לאדלטק ורואים בכך תוספת משמעותית ליכולות הקבוצה בתהליך הצמיחה וההקמה של הפרויקטים שלנו. לאמיר ניסיון רב וידע בהקמת וניהול פרויקטים גדולים וידע נרחב בתחום התשתיות, מימון ומשק החשמל, איחולי הצלחה מכולנו".
שביט, בעל תואר ראשון בכלכלה ויחב"ל, מהאוניברסיטה העברית, נשוי ואב לשתיים, חבר קיבוץ נען.
קבוצת אדלטק, בבעלות משפחת אדלסבורג, הינה הקבוצה הגדולה בישראל בתחום הייזום וההקמה של תחנות כוח באמצאות גז טבעי. הקבוצה שותפה בפרויקט דוראד - תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל (813 מגה-וואט) המוקמת באשקלון ואמורה להחיל לפעול ב-2013.
כמו כן יוזמת הקבוצה באמצעות חברת אשדוד אנרגיה בע"מ תחנת כוח במתחם מפעל אגן כימיקלים בע"מ, באמצעות חברת סולאד אנרגיה בע"מ, תחנת כוח במתחם מפעל סולבר תעשיות בע"מ, באמצעות חברת רמת נגב אנרגיה בע"מ מקימה תחנת כוח במתחם מפעל מכתשים מפעלים כימיים בע"מ, ובאמצעות חברת תמר (תחנת מישור רותם) בע"מ תחנת כוח במתחם מפעל חיפה כימיקלים דרום באזור התעשייה מישור רותם. סה"כ מעורבת הקבוצה בהקמת למעלה מ-1500 מגה ואט מותקן בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.