הירידות בת"א התחזקו בסיום; מכתשים אגן עלתה ב-2.9%

נתוני מאקרו שליליים בארה"ב הפילו את השוק ■ זיו סגל: "מהלך מעל 1,295 נקודות יחזק את הסיכוי לעלייה" ■ התקדמות בעסקת המכירה של מכתשים אגן

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ה') במגמה שלילית לאחר פתיחת מסחר יציבה, זאת ברקע ירידות שערים שמאפיינות את המסחר באירופה והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. בשעה האחרונה של המסחר התחזקו הירידות, לאחר שבניו-יורק התפרסמו נתוני מאקרו חלשים (על כך בהמשך). בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-2.7% ומדד ת"א 100 איבד כ-3% מערכו.

"מדד המעו"ף ירד יפה עד לנקודה שנצפתה וירידתו נבלמה - מדובר באזור ה-1,280 נקודות. התמיכה באזור הזה היא סימן שורי שיכולה לסמן את קץ הירידה וחזרה למגמת עליה", ציין היום זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", והוסיף כי "במקביל, קיבלנו רמת תמיכה-מבחן מאוד חשובה: 1,267 נקודות. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי מאוד שילמד על סיכוי לירידה עמוקה ומעיקה של המדד וראוי להגן מפני אירוע כזה. מנגד, מהלך מעל 1,295 נקודות יחזק את הסיכוי לעלייה ובמקרה כזה ניתן יהיה לחשוב על מגמת עלייה ארוכת טווח, כולל פריצה של השיא ההיסטורי".

מדד אמון הצרכנים של "גלובס", בשיתוף PwC Israel, עלה באפריל ב-4.2 נקודות ל-87.6 נקודות (100 - 1996) לאחר עלייה של 1.9 נקודות במארס, וירידה של 7.7 נקודות בפברואר. נראה כי עליית המדד באפריל קשורה לעדויות הנוספות לגבי הצמיחה במשק, בליווי העליות בשוק ההון. עם זאת, נראה כי יש דאגה מפני מצב המשק בעתיד, אותה ניתן לייחס לתיסוף השקל, והשלכות העלאת הריבית בחצי נקודת אחוז בסוף מארס.

המשנה למנכ"ל בנק הפועלים , ענת לוין, אמרה בכנס מילקן בלוס אנג'לס, כי ישראל היא לא המדינה היחידה בעולם ש"סובלת" מלחצים אינפלציונים וסוגיות מטבע מורכבות "ישראל היא לא הכלכלה החזקה היחידה שהתמודדה היטב עם המשבר. ישנם נגידים נוספים בעולם שמתמודדים עתה עם לחצים אינפלציונים ולא עם עצירת הכלכלה ואבטלה כמו ארצות הברית".

באשר להגבלת תנועות ההון בישראל אמרה לוין כי שלושים ושניים אחוזים מהמק"מים בישראל מוחזקים על ידי זרים בהשוואה לחמישה אחוזים מהמק"מים שהוחזקו על ידי הזרים לפני שנה וחצי "התנועה הזאת היא לא ספקולטיבית והיא נובעת מחוסר איזון בין השווקים. למשקיעים זרים, בייחוד לאמריקנים, יש ארביטראז' טהור עם אפס סיכון שהם מנצלים. הם נהנים מ-Basis Swap . חייבת להיות לבנק ישראל אסטרטגיית יציאה מהמצב הזה. אסטרטגיה שתדע לנהל את היציאה של הזרים לכשזה יקרה".

כשעה לפני הסיום בתל אביב התפרסמו בארה"ב התביעות הראשונות לדמי אבטלה לשבוע שעבר, שרשמו עלייה של 43 אלף תביעות לסך של 474 אלף תביעות בשבוע שהסתיים ב-30 לאפריל. מדובר בשיעור הגבוה ביותר ב-8 החודשים האחרונים. הנתונים היו מאכזבים לאור הציפיות בשוק שעמדו על 400 אלף תביעות ראשוניות ו-431 אלף תביעות ראשוניות בשבוע שחלף.

התקדמות בעסקת המכירה של מכתשים אגן

נייס ריכזה היום עניין על רקע פרסום דוחותיה לרבעון הראשון של 2011. החברה מדווחת על הכנסות של 187 מיליון דולר, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בוול סטריט ציפו להכנסות של 181.49 מיליון דולר. בשורה התחתונה מציגה נייס עלייה של 25% ברווח הנקי ל-30 מיליון דולר או 47 סנט למניה, לעומת רווח של 24 מיליון דולר או 38 סנט למניה ברבעון המקביל. נציין כי אנליסטים בוול סטריט ציפו לרווח של 45 סנט למניה. נציין כי המניה עלתה אמש 4.38% במסחר בוול סטריט, על רקע הדוחות החיוביים.

אפריקה ישראל צפויה לפתוח בעוד כשבועיים וחצי (22 במאי) את קניון AFIMALL, פרויקט הדגל של החברה הבת אפי פיתוח במוסקבה והקניון הגדול ביותר בבירה הרוסית. לקראת הפתיחה עדכנה היום החברה כי אפי פיתוח מחזיקה בחוזי שכירות ל-78% משטחי הקניון.

עוד מאפריקה: החברה דיווחה כי 2 חברות זרות בארה"ב בבעלותה המלאה מצויות במשא ומתן עם חברה זרה למכירת מלוא זכויתיה של אפריקה ב"מגדל השעון" בניו יורק בתמורה ל-170 מיליון דולר.

חברת מכתשים אגן מקבוצת אי.די.בי דיווחה הבוקר על התקדמות נוספת בעסקת המכירה לכמצ'יינה הסינית. אתמול קיבלה החברה הסינית את אישור ה-Ministry of Commerce of China לעיסקה.

בשיא המו"מ שמנהלת חברה לישראל עם שותפויות מאגר הגז הטבעי "תמר", הודיעה אתמול בזן מקבוצת החברה לישראל על רכישת גז טבעי ממאגר "ים תטיס" של נובל אנרג'י וקבוצת דלק, בשל הפסקת אספקת הגז ממצרים לאחר פיגוע הטרור באזור. שלשום השלימה בז"ן את חיבור המתקנים שלה למערכת הובלת הגז של EMG, ספקית הגז המצרית. אך בעקבות פיגוע הטרור בצינור המוביל גז ממצרים ב-27 באפריל הופסקה כידוע אספקת הגז ממצרים לישראל, כאשר חברת אמפל מעריכה שהאספקה תחודש באמצע החודש. בעקבות חוסר הוודאות האופף את הגז המצרי, עברה בז"ן - כרגע באופן זמני - לגז הישראלי. נציין גם את דלק קידוחים ואבנר וכן את מניית קבוצת דלק .

רציו השלימה השבוע בהצלחה את הנפקת יחידות ההשתתפות והאופציות שערכה, אשר ריכזה עניין רב בשוק הישראלי, כאשר המשקיעים הזרימו אליה ביקושים בהיקף של כ-450 מיליון שקל - פי שניים מההון אותו ביקשה לגייס החברה, אשר הסתכם ב-220 מיליון שקל, אך גדל בעקבות ביקושי היתר לכ-255 מיליון שקל. המחיר שנקבע בערב ההנפקה נסגר על 48 אגורות, כ-4 אגורות או 9% מעל למחיר המינימום לפיו ביקשה לגייס השותפות. נזכיר כי מטרת ההנפקה הינה מימון חלקה היחסי בהוצאות קידוח "לוויתן".

נציין כי כלכלני ברקליס קפיטל העריכו אמש כי רציו תזנק ב-68% ונתנו לה מחיר היעד החדש - 74 אג'. כמו כן, עדכנו ברקליס בסקירה מיוחדת עף ענף הגז הישראלי, ברקע המשך האירועים האחרונים בשוק. נתחיל מהשורה התחתונה: מחירי היעד של דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר הועלו, ומחירי היעד של רציו וישראמקו הורדו. נזכיר כי ברקליס היו אחד מהגופים השוריים ביותר על מניית רציו, וגם לאחר הורדת מחיר היעד הוא נותר כך.

פרטנר הודיעה הלילה על הנפקה מוצלחת לציבור של אג"ח תוך הרחבת סדרות האג"ח הקיימות שלה: סדרה ד' הנושאת ריבית מק"מ בתוספת 1.2%, וסדרה ה' הנושאת ריבית של 5.5%. שווי ההנפקה הכולל הוא 681 מיליון שקל, כאשר החברה צופה רווח ברוטו של 678 מיליון שקל מההנפקה, בו תשתמש לצרכיה השוטפים.

‎‎בהתאם למסורת של פאנדטק מהרבעונים האחרונים, החברה עקפה את התחזיות המוקדמות שמסרה בעבר גם ברבעון הראשון, והיא מעלה את התחזיות שלה לשנת 2011 כולה. פאנדטק מספקת פתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטיים למוסדות פיננסיים, והיא נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א בשווי 257 מיליון דולר.

נובה ריכזה היום עניין לאחר שדיווחה אתמול על הכנסות בסך 28.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, עליה של 76% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2010. בשורה התחתונה רשמה החברה שיא ברווח הנקי שהגיע לרמה של 8.1 מליון דולר. החברה דיווחה גם על שיא בהיקף ובצבר ההזמנות. נציין כי מניית החברה זינקה 6.6% במסחר בוול סטריט, אמש.

טבע משכה גם היום את תשומת לב המשקיעים לאחר שהודיעה על עסקת הענק לרכישת חברת התרופות Cephalon האמריקנית במזומן תמורת 81.50 דולר למניה, לפי שווי חברה של 6.8 מיליארד דולר. טבע מבטיחה לעצמה פיצוי נאה במידה שספלון תבטל את הרכישה, אם תקבל הצעה גבוהה יותר מהצעתה של טבע. הקנס שספלון תשלם לטבע במקרה כזה יגיע ל-275 מיליון דולר (כ-4% מהיקף העסקה).

ברקע, נציין כי אתמול פרסמה ספלון את דוחות הרבעון הראשון שלה. ספלון פספסה את תחזיות השוק ורשמה הכנסות של 745.1 מיליון דולר - צמיחה של 24.9% ביחס לרבעון המקביל, אך ירידה של 3.3% ביחס לרבעון הקודם. הרווח הנקי המתואם הגיע ל-158.4 מיליון דולר, שהם 1.98 דולרים למניה. גם במקרה זה הרווח היה גבוה מהרבעון המקביל ונמוך מהרבעון הקודם. בקופתה היו בסוף הרבעון 1.16 מיליארד דולר.

[לאתר האג"ח][לאתר המעו"ף]