בדרך לטיסות מסחריות בחלל: בטיסת מבחן מיוחדת נכנסה החללית "אנטרפרייז" לאטמוספירה, תוך בדיקת טכניקה חדשה לעשות זאת, אשר מהווה אלטרנטיבה לטכנולוגיה הבעייתית שגרמה, כזכור, לאסון קולומביה בו נספה האסטרונאוט הישראלי אילן רמון.
החללית "אנטרפרייז" ביצעה את טיסת הניסוי המדוברת, השלישית במספר, במסגרת הפרויקט השאפתני של המיליארדר ריצ'ארד ברנסון להפעלת טיסות מסחריות לחלל, בעלות של כ-200 אלף דולר לכרטיס. בימים אלה משווקים כרטיסים לטיסות אלה גם בישראל.
"מדובר בדיוק באותה בעיה שיצרה את אסון קולומביה שכולנו זוכרים לצערנו", מסביר אלירון ירון, יו"ר חברת "גלקטיק דרימליין" המשווקת בישראל את כרטיסי הטיסה לחללית, בהתייחסו לטכנולוגיה החדשה לכניסה לאטמוספירה שנבחנה בטיסת הניסוי. ירון מוסיף כי "יש כאן פתרון אלגנטי ובטיחותי בהרבה".
את החללית "אנטרפרייז" פיתחה חברת וירג'ין גלקטיק, בבעלותו של ברנסון, אשר עמלה על פרויקט לפיתוח חלליות למטרות מסחריות ותחרותיות, ומעוניינת להיות מפעילת החללית הראשונה בעולם למטרות אלה. טיסות ניסוי נוספות במסגרת הפרויקט צפויות להתבצע במהלך השנה הקרובה.
ברקע, נציין כי קבוצת אופיר טורס הישראלית הודיעה בחודש שעבר על הסכם בלעדיות עם חברת RocketShip Tours האמריקנית, אשר תפעיל על-פי הודעתה החל משנת 2012 באופן בלעדי טיסות ברכב חלל מיוחד.
עלותה הטיסה נקבע על 95 אלף דולר לאדם, ותימשך כחצי שעה, כאשר רכב החלל מגיע ליעד מחוץ לכדור הארץ כבר בתוך 4.25 דקות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.