בתאריך 6.6 יתקיים לראשונה בישראל ה-"Blind Day", יום ההזדהות עם קהילת העיוורים ולקויי הראייה בישראל.
מאחורי היוזמה עומדת קבוצה גדולה של סטודנטים לקויי ראייה ועיוורים, שהוכשרו במקצועות הפרסום והדוברות. הקבוצה פועלת בשיתוף עם יתר ארגוני העיוורים בארץ. עד כה נתרמו 70 אלף שקל מהשירות לעיוור עבור קמפיין בגלי צה"ל.
כמו כן, בכנסת יתקיים אירוע לציון התאריך, וייערך משחק כדורגל בין חברי הכנסת בעיניים עצומות. בנוסף הושג שיתוף-פעולה עם כל סניפי קפה לנדוור, שבהם יוכל הקהל הרחב למזוג לעצמו קפה בעיניים עצומות.
הפרסומאי החברתי יוסי בן-טוב העלה ביחד עם יוזמי ה"בליינד דיי" קמפיין אנטי תיוג בפייסבוק, שדרך ההפצה שלו היא תיוג מודעת הקמפיין לחברים, המוזמנים ביום האירוע להסיר את התיוג.
לדברי בן-טוב, "בליינד דיי הוא יום העלאת מודעות בקרב הקהל הרחב ליכולות של ציבור העיוורים ולקויי הראייה ולתרומתם הייחודית לחברה. המטרה היא למתג את העיוור מחדש כאדם בעל כישורים, כשרונות ויכולות. להרגיש עיוור אין פירושו רק התיוג הידוע של חושך, אומללות ותלות, אלא גם יכולת הטמונה בכל אדם לבטא כישורים שאינו מודע לקיומם.
"הרעיון בקמפיין בפייסבוק הוא לגרום לאנשים לבצע פעילות של תיוג והסרת התיוג - ותוך כדי כך לעורר מודעות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.