חברת אפל, יצרנית האייפון, האייפד ושאר גאדג'טים פופולריים, עקפה את ענקית החיפוש באינרנט גוגל והפכה למותג המוביל בעולם, לראשונה ב-4 השנים האחרונות בהן החזיקה גוגל בתואר - כך לפי דירוג המותגים של חברת המיתוג העולמית מילוורד בראון (Millward Brown).
שווי המותג של אפל זינק ב-84% בשנה החולפת ל-153.3 מיליארד דולר, בעוד שווי המותג של גוגל ירד ב-2% ל-111.5 מיליארד דולר.
ענקית אלקטרוניקה ומחשבים אחרת, IBM, טיפסה ב-17% במונחי שווי מותג ותפסה את המקום השלישי בדירוג. מקדונלד'ס אחריה במקום רביעי.
שווי המותג של פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, קפץ ב-246% בשנה החולפת היישר למקום 35 בדירוג עם 19.1 מיליארד דולר - קצב העלייה החד ביותר. היריבה של גוגל בסין, ביידו, רשמה את קצב העלייה השני בטיבו, כשזינקה ב-141% למקום ה-29 עם שווי מותג של 22.6 מיליארד דולר.
ענקית הקניות באינטרנט אמזון עלתה למקום ה-14 וגברה על וול מארט שדורגה מקום אחד אחריה - למותג הקנעונאות המוביל ברשימה.
12 מתוך 100 המותגים הראשונים בדירוג היו מסין, בהובלת צ'יינה מובייל שתפסה את המקום ה-9, והבנק המסחרי של סין שעלה למקום ה-11.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.